© REUTERS
Najväčšia sociálna sieť Facebook už dávno nie je len o statusoch, fotografiách, udalostiach a podobne. Facebook sa stáva aj skvelým distribučným kanálom video obsahu a ide mu to veľmi dobre.

YouTube sa zatiaľ o svoju popularitu rozhodne báť nemusí, rastie mu ale poriadna konkurencia. Pokiaľ sociálnu sieť Facebook používate, určite ste pri sledovaní noviniek na nástenke natrafili na nejaké video, ktoré ste si prehrali.

Nie ste sami. Týchto prehraní Facebook denne zaznamená 8 miliárd, čo je rozhodne dychvyrážajúce číslo. Ešte viac zaváži progres. V apríli tohto roku to boli len 4 miliardy a v septembri roku 2014 iba 1 miliarda zobrazení.

Čo sa týka samotných používateľov, Facebook má 1,55 miliardy používateľov, ktorí navštívia túto sociálnu sieť aspoň raz mesačne, na dennej báze používa Facebook vyše 1 miliarda ľudí.

Aby sme zobrazenia videí uviedli na správnu mieru, Facebook používa inú taktiku ako napríklad YouTube. Pre zaznamenanie zobrazenia je potrebné, aby sa video na Facebooku prehralo aspoň po dobu troch sekúnd.

YouTube pri metrike používa 30 sekundový interval. Ďalšou dôležitou funkciou je možnosť automatického prehrávania videí na Facebooku, ktoré taktiež nahráva pozitívnym výsledkom počtu denných prehratí.

facebook_video

Tak či onak, Facebook videá sú čoraz populárnejšie a keďže sa nachádzajú priamo na sociálnej sieti, pre užívateľov je prirodzenejšie ich zdieľať a komentovať.

Stratégia Facebooku je jasná. Online komunikáciu, spravodajstvo, zábavu, video a všetky rôzne druhy webového obsahu zhromaždiť na jednom mieste, intuitívne a pre užívateľa čo najpríjemnejšie. Príjmy z reklamy tak budú dosahovať astronomických výšok.