Rok 2014 nebol pre Samsung, čo sa tržieb týka, príliš šťastný. Spoločnosť zaznamenala pokles tržieb o 9,8 percenta, to však nezastavilo ich vývoj a výskum. Práve naopak.

Samsung znížil náklady na marketing a reklamu, konkrétne o 9,4 percenta na 3,4 miliárd dolárov, avšak v kontraste s investíciami do výskumu a vývoja, kde sumu navýšil o 3,7 percenta na rekordných 13,8 miliárd dolárov.

Vyzerá to, že výskum a vývoj Samsungu sa uberal správnym smerom, čoho dôkazom sú okrem iného aj nové vlajkové smartfóny Galaxy S6 a S6 Edge, ktoré sa stretávajú s pozitívnou odozvou ako laickej tak odbornej verejnosti.

Generálny riaditeľ Samsungu si myslí, že tieto smartfóny dokonca vrátia spoločnosti stratený podiel na trhu. Viac v minulom článku.

Šéf Samsungu: Galaxy S6 nám vráti stratený podiel na trhu!

Podľa najnovších informácií nemusí mať od od pravdy ďaleko. Kórejské médiá prezradili, že počet pred-objednávok týchto zariadení dosiahol 20 miliónov kusov, pričom 15 miliónov sa týka klasickej Galaxy S6 a 5 miliónov nekonvenčnej Galaxy S6 Edge.

galaxy-s6-edge-green-3

Galaxy S6: Počet pred-objednávok stúpa závratnou rýchlosťou

Nech už je situácia akákoľvek, skutočný záujem bude relevantnejší až 10. apríla, kedy budú tieto smartfóny dostupné v 20-tich krajinách sveta. Slovensko príde na rad trochu neskôr.

Galaxy S6 na Slovensku: Poznáme ceny a dostupnosť

Každopádne sme radi, že Samsung zvolil taktiku navýšenia investícií do výskumu a vývoja na úkor reklamy a podpory predaja. Niektoré spoločnosti zvyknú uvažovať presne opačne, kde sa agresívnejšou a masívnejšou reklamou snažia docieliť lepší predaj a teda aj rast tržieb.