Inteligentné hodinky sú na prvý pohľad určite zaujímavé. Displej na zápästí, upozornenia vždy v našej pozornosti, sledovanie spánku a fitness aktivít, či mnohé vizuálne prevedenia ciferníkov.
Ak k tomu pridáme konštrukčné prevedenie z prémiovej ocele po vzore bežných tradičných hodiniek, zdá sa, že ide o nutné a prirodzené technologické napredovanie.
Inteligentné hodinky ale nemusia byť a ani nie sú také terno, ako sa predpokladalo. Okrem smartfónu a poprípade tabletu ešte investovať napríklad 200 eur do „displeja na zápästí“, ktorý treba tiež každú chvíľu nabíjať, nie je zrovna po chuti ani tým majetnejším.
V treťom štvrťroku 2015 výrobcovia dodali svojim zákazníkom dovedna 5 600 000 kusov inteligentných hodiniek. V rovnakom období tohto roku to bolo len 2,7 milióna smart hodiniek. Pokles predaja o 51,6 % je teda viac ako citeľný. Technologické spoločnosti pritom aj tento rok predstavili nemenej zaujímavé nové generácie svojich modelov inteligentných hodiniek.
Je pravdou, že väčšina z nových modelov dorazí na trhy až teraz, v 4. štvrťroku 2016 v predvianočnom období. Používatelia ale skôr preferujú oveľa lacnejšie a decentnejšie fitness náramky. Za zmienku stojí bestseller Xiaomi Mi Band.
Či sa segment inteligentných hodiniek na budúci rok vzchopí alebo bude ďalej upadať ukáže až trh a záujem zákazníkov.
Vlastníte inteligentné hodinky, plánujete si ich kúpiť alebo ide podľa vás o zbytočnosť? Vyjadrite sa v ankete.
[yop_poll id=“98″]