Úvod Výrobcovia Samsung Samsung: Chceme byť inovačný líder, nie niekto, kto opakuje po inom

Samsung: Chceme byť inovačný líder, nie niekto, kto opakuje po inom

Prebiehajúce zmeny priniesli prvé pozitíva. Samsung chce však viac - vodcovstvo v oblasti inovácií.

0
Samsung Galaxy S6 edge+ a Gear S2

Často sa stáva, že po veľkolepom úspechu príde neočakávaný pád. Reč je o výrobcoch mobilných zariadení, ktorých zaslepila sláva a vďaka nej zabudli napredovať v inovačnom procese. A pretože nič nie je dokonalé, nemoderné produkty vedia každú takúto spoločnosť potiahnuť naspäť dole.

Niečo podobné sme mohli vidieť aj v prípade Samsungu a jeho divízie Electronics, ktorá má pod palcom výrobu smartfónov. Až do predstavenia vlajkovej lode Galaxy S6 a S6 edge zažívala veľmi podobnú situáciu, kde dokonca začali o jej produkty strácať záujem i verní fanúšikovia. Vedenie na neustále rastúci problém našťastie zareagovalo pohotovo a takmer okamžite.

Reakcie boli hneď dve.

Prvá predstavovala použitie prémiových materiálov, vďaka čomu juhokórejský výrobca nahradil zaužívaný plast. Predsa len, keď niekto ponúka high-end mobilný telefón z plastovej konštrukcie, nemôže to mať dlhodobý úspech a ani dobrý vplyv na povesť značky. Keď sa zákazník rozhoduje pri výbere tak drahého produktu z TOP triedy, očakáva, že okrem kvalitnej hardvérovej výbavy dostane aj kvalitné spracovanie a kvalitné materiály. Takúto kombináciu priniesli až dva súčasne modely S6. V oblasti inteligentných hodiniek zase reprezentuje tento strategický prielom model Gear S2 s okrúhlym a otočným ciferníkom.

Druhá je reštrukturalizácia spoločnosti. A práve od tej si Samsung sľubuje viacero dôležitých zmien, ktoré ho majú pripraviť do pozície vodcu novej éry nášho digitálneho sveta.

Príchod konkurencie – ako napríklad Xiaomi, Meizu alebo Huawei – na spotrebiteľské trhy, kde doteraz nepôsobili tak aktívne, znamená pre stálych hráčov nutnosť adaptácie okolitým, neustále sa meniacim podmienkam. Inými slovami rastúcemu portfóliu s konkurenčnými produktami a ich súčasným či nadchádzajúcim inováciám. Zmena zaužívaných praktík, procesov, personálu a činností majú preto Samsung pripraviť do lepšej pozície, odkiaľ dokáže efektívne reagovať nielen na agresívnu cenovú politiku čínskych výrobcov.

Musíme sa prispôsobiť novému prostrediu a zabudnúť na náš úspech z minulosti. Teraz je pre nás ten správny čas, aby sme našu spoločnosť premenili z rýchleho nasledovníka na inovátora – CEO Samsung Electronics

Reštrukturalizácia už dokonca stihla priniesť prvé výsledky v podobe viac ako $6 miliardového profitu za posledný štvrťrok 2015. A to ani zďaleka tak skoro neskončí. Bude preto zaujímavé vidieť, aká situácia nastane po predstavení Galaxy S7 začiatkom budúceho roka a ako tieto prebiehajúce zmeny ovplyvnia dosiahnuté obchodné výsledky v blízkej budúcnosti.