Úvod Výrobcovia Samsung Samsung si možno požičia marketingovú stratégiu od Xiaomi

Samsung si možno požičia marketingovú stratégiu od Xiaomi

4
Samsung (zdroj: flickr.com)

Samsung v poslednom čase robí veľa zmien. Predstavil nový dizajn, začal používať pevnejšie materiály, okrem iného tiež experimentuje so zakrivenými displejmi a za zmienku stoja aj nové línie zariadení.

Napriek tomu sa mu však na ázijských trhoch nedarí. Stráca tam pozíciu výrobcu číslo 1, zatiaľ čo mladé čínske firmy rastú nevídaným tempom. V Ázii sa minulý rok predalo 53% smartfónov z celého sveta a podiel Samsungu dosiahol iba 13%. Dokonca aj Apple sa dostal na 16%.

Spoločnosť teda uvažuje nad zmenou stratégie. Tú si podľa všetkého požičia od Xiaomi. Jednoducho začne low-end smartfóny predávať iba na svojej oficiálnej internetovej stránke. Tým odpadne časť nákladov na prepravu tovaru a marža obchodníkov, či operátorov. Samsung bude mať vyššie zisky, predá viac zariadení a ceny sa znížia.

Táto stratégia však má svoje muchy. Fungovať bude iba za predpokladu, že jediným atribútom, ktorý ľudí láka ku kúpe produktov od Xiaomi, je ich cena. Faktom však zostáva, že tento čínsky výrobca vytvoril skvelý ekosystém. Jeho nadstavba je plynulá, má vlastný obchod s aplikáciami, skvelú podporu a množstvo doplnkov. Navyše, ak Samsung adoptuje túto stratégiu, môže tým pokaziť vzťahy s ázijskými operátormi.

Budeme si teda musieť chvíľu počkať než uvidíme, ako to dopadne. Samsung však rozhodne musí zmeniť svoju stratégiu. Posledných 12 mesiacov je toho jasným dôkazom. Nestačí iba zapracovať na dizajne a nadstavbe. Zmeniť treba oveľa viac.

Či sa nakoniec presadí predaj low-end telefónov iba cez internet, momentálne nevieme potvrdiť. Je však isté, že na západných trhoch, aspoň nateraz, všetko ostane po starom.