Úvod Hry Where Is My Water? 2 – Skvělé pokračování zkazily mikrotransakce

[Recenze] Where Is My Water? 2 – Skvělé pokračování zkazily mikrotransakce

1

Že mobilní divize Disney neusnula na vavřínech, dokazuje další díl série „Where is my …?.“ V hlavní roli se tentokrát představí krokodýlek Swampy a jeho dva přátelé Cranky a Allie, kteří vystřídají myšáka Mickeyho v nové hře Where is my water? 2.

Již první díl, Where is my water, se těšil obrovské oblíbenosti, a stal se jednou z mých nejoblíbenějších her. Hra byla tak návyková, že snad ani nebylo možné nedohrát ji na plný počet kachniček. Nejinak tomu je v zbrusu novém pokračování, které však kazí jedna obrovská kaňka. Začněme však pěkně popořádku.

Hned po prvním spuštění vás přivítá stará známá parta krokodýlů spolu se starou známou hudbou a kreslenou grafikou, kterou taktéž znám z předchozích dílů. Razantní změnou však prošla mapa úrovní, která nyní sdružuje vše podstatné na jednom místě. Vyvedena je jako stoka, na jejímž břehu se zobrazují vámi sebrané předměty a políčka znázorňující jednotlivé úrovně plují ve vodě. Nově však tyto políčka mohou obsahovat až čtyři verze té samé úrovně, které jsou poté dostupné v jednom okně.

Screenshots_2013-10-11-17-20-32 Screenshots_2013-10-11-17-25-50

A tím se dostáváme k herním módům, které jsou jedním z největší a také nejlepších novinek druhého dílu. V jednom políčku se totiž obyčejně objevuje jak originální level, tak také jeho obdoba či obdoby v takzvaném Challenge módu. Ten se dále dělí na módy Driller, Upside Down, a Avoid it!. Mód Driller odstraní neprostupné stěny a vaším úkolem je vést skrz ně vodu a přitom nespustit žádný ze spouštěčů. Challenge Upside Down převrátí celý hrací plán i fyziku vzhůru nohama voda tak teče nahoru a pára naopak dolů. Konečně v módu Avoid it! je hráč nucen vyhnout se všem kačenkám, které klasicky musíte vodou naplnit. Všechny módy jsou vesměs zábavné a oproti předchozím dílům přináší nové možnosti hratelnosti.

Screenshots_2013-10-11-17-29-19 Screenshots_2013-10-11-15-17-01 Screenshots_2013-10-11-17-30-17

Asi nejzábavnější je však mód Duck Rush. V něm kamera neustále putuje po dlouhé svislé úrovni a vaším úkolem je držet vodu stále v zorném poli. Pozor si musíte dát na slepá ramena a posbírat musíte šest kachniček. Duck Rush představuje asi nejdynamičtější část hry a je škoda, že levelů tohoto módu není ve hře více.

Ve hře se objevují také tři různé postavy. Krokodýl Swampy operuje ve svých úrovních s vodou, která naplní jeho vanu, Allie zase potřebuje pro dokončení úrovně páru a desperád Cranky zase vyžaduje růžovou kyselinu. To samozřejmě známe i z minulých dílů, ale hře to stejně jako v minulosti dodává na dynamice a o nějakém stereotypu se nedá mluvit. Pochvala směřuje k vývojářům i za dva nové světy – Továrna na mýdlo a Pláž, a za odemykatelné oblečky pro kachničky.

Screenshots_2013-10-11-17-27-16 Screenshots_2013-10-11-17-26-12

Co však sráží hru o několik úrovní níže je cenová politika. Hra je zdarma, což u plných verzí her od Disneyho není zvykem. Obsahuje však mikrotransakce, které znepříjemňují samotné hraní. Kupovat si můžete tři typy powerupů, které ulehčují samotné hraní a dokáží pomoci, pokud se hráč zasekne na některém z levelů. Hra jde samozřejmě hrát i bez power-upů a na jejich nabízení ke koupi není nic špatného.

V čem je však zásadní problém hry je fakt, že k hraní vyžaduje energii. Za každou odehranou úroveň si tak ukousne malý kus ukazatele, který po zhruba deseti odehraných levelech musíte doplnit. A jak jinak než in-app nákupem. Samozřejmě můžete čtvrt hodiny počkat, avšak po této době je možné odehrát znovu jen jednu hru a čekání na plné doplnění zásobníku energie se tak protáhne nad únosnou mez. Koho by však nebavilo čekat, či si po každých deseti hrách zakoupit za 20Kč doplnění energie, může využít in-app nákup nekonečné energie, které však vyjde na nevídaných $17, což je něco přes 300Kč. Zakomponování takto přísně nastaveného systému IAP je dle mého názoru přinejmenším nešťastné, zvlášť když se hra zaměřuje hlavně na dětské publikum.

Screenshots_2013-10-11-16-02-37 Screenshots_2013-10-11-17-28-40

Herně skvělá záležitost, kterou na šedý průměr Disneyho podukce táhnou mikrtotransakce. To je Where is my water? 2. Pokud vám však nevadí zaplatit za hru přes 300 korun, užijete si opravdu spoustu zábavy.

[app]com.disney.wheresmywater2_goo[/app]