Gigant Huawei si na lukratívnom čínskom trhu medziročne polepšil. A to až o 66 percent. Podstatne viac vyexpedovaných smartfónov mu behom tretieho štvrťroka zabezpečilo až 42-percentný trhový podiel.
Vyplýva to z čerstvo zverejnených čísiel od analytickej firmy Canalys, ktorá ich v uplynulých hodinách zdieľala na sociálnej sieti Twitter.
#Huawei grows 66% in China smartphone market in Q3 at expense of competition via @canalys https://t.co/Kcfbiffzgj pic.twitter.com/wi9BPZUIbp
— Canalys (@Canalys) October 30, 2019
Huawei mal behom júla, augusta a septembra dodať na čínsky spotrebiteľský trh až 41,5 milióna inteligentných mobilných telefónov. Ak by sme to porovnali s rovnakým časovým obdobím z roku 2018, výrobca spotrebnej elektroniky si medziročne polepšil expedíciu o slušných 16,3 milióna kusov.
Na úkor konkurencie
Všetko, samozrejme, na úkor konkurencie, ktorá si pre zmenu pohoršila. Značky ako Vivo, Oppo, Xiaomi alebo Apple zaznamenali v počte vyexpedovaných smartfónov medziročný pokles, čo je vidieť aj na grafe vyššie.
Za tak skvelými číslami stoja dva dôležité faktory – obchodná vojna a modelový rad Mate 30 v akcii, ktorý si u nás momentálne nezaobstaráme. Teda aspoň nie prostredníctvom oficiálnej distribúcie. Veci sa však už čoskoro môžu zmeniť.
Národné cítenie Číňanov a špičková výbava nového high-end smartfónu spolu s veľkými zľavami prispeli k tomu, aby sa Huawei dnes mohol na domácej pôde chváliť šialeným trhovým podielom.