Úvod Výrobcovia Sony SONY: Neplánujeme vyhrať vojnu o najviac predaných smartfónov. Prinesieme niečo revolučné!

SONY: Neplánujeme vyhrať vojnu o najviac predaných smartfónov. Prinesieme niečo revolučné!

3
Sony je jedna z tých zvláštnejších spoločností. Aj napriek tomu, že ich zariadenia nie sú až tak populárne, ako povedzme smartfóny Samsungu či Apple ich ľudia milujú. Vidíme to aj na vás, našich čitateľoch. Jednoducho, telefóny od Sony majú akýsi švung a ľudia ich radi používajú.

Je preto zaujímavé, že Kazuo Hirai, prezident Sony, v rozhovore pre Financial Review priznáva, že ich spoločnosť neplánuje konkurovať veľkým hráčom, zo smartfónového trhu však neodídu.

Takáto spoveď prichádza aj napriek tomu, že Sony Xperia XZ Premium je jednoznačne jedno z najlepších zariadení, aké boli v nedávnej minulosti predstavené. Japonský výrobca všetkých ohúril hlavne 4K HDR displejom, implementáciou Snapdragon 835 a krásnym slow-motion.

PlayStation VR ako odrazový mostík

Sony má podľa slov šéfa spoločnosť čakať na „ďalšiu veľkú vec“. Nejde pritom o zakrivený displej po všetkých štyroch stranách ani nič podobné, čo sa môže schovávať v marketingových materiáloch Samsungu. Naopak, čakajú na zmenu technológie týkajúcej sa toho, ako medzi sebou komunikujeme. Pán Hirai tvrdí, že takáto zmena prichádza každých 10 rokov, a preto chcú ostať pripravení, aby mohli začať hneď konať, keď sa tak stane. Zároveň tvrdí, že ak by to teraz vzdali a odišli zo všetkých trhov, poškodili by si vzťahy s operátormi a predajcami. Keď by nakoniec mali niečo nové a povedzme revolučné, nevedeli by to aj z týchto dôvodov na trh priniesť tak rýchlo, aby to dávalo zmysel.


Sony je však presvedčené o tom, že do 10 rokov bude VR základnou súčasťou toho, ako medzi sebou komunikujeme. Naznačuje tak šéf obľúbenej firmy niečo? Možno.

Tvrdí totiž, že pre nich je PlayStation VR akýmsi odrazovým mostíkom, vďaka ktorému sú pripravení zareagovať na najnovšie technologické trendy. Zároveň však priznáva, že spoločnosť bude aj naďalej inovovať a svojim spôsobom aj riskovať, samozrejme v rámci normy.

Čo na takúto stratégiu hovoríte vy? Už dlhšiu dobu sa hovorilo o tom, že Sony do smartfónov nevráža toľko úsilia, koľko ostatní výrobcovia. Teraz to máme čierne na bielom, aj keď s tým, že v budúcnosti sa máme na čo tešiť.