Xiaomi Mi Band 2

Rebríčku nositeľných zariadení za tretí kvartál 2016 nekraľuje nikto iný ako Fitbit. Známa firma, ktorá na seba po akvizícii Pebble a zrušení ich chystaných hodiniek vrhla veľmi zlé svetlo.

Kráľ nositeľných zariadení dokázal zo skladu vychrliť 5,3 miliónov kusov, čo je oproti minuloročným 4,8 miliónom kusov slušný nárast. Fitbit vďaka tomu ovláda 23 % trhu, opäť výrazné číslo, ktoré straší aj Apple.

Na druhom mieste sa umiestnil čínsky obľúbenec – Xiaomi, ktorý vďaka silným predajom fitnes náramku Mi Band predbehol aj veľké značky ako Samsung, Apple či Garmin. Celkový počet náramkov Mi Band sa za Q3 2016 vyšplhal na 3,8 miliónov kusov. Ide o viac ako trojnásobok toho, čo sa podarilo predať Apple pri jeho inteligentných hodinkách Apple Watch 2.

Samozrejme, ide o dva diametrálne odlišné produkty, zároveň je však nutné podotknúť, že odlišné sú aj stratégie oboch výrobcov. Drvivá väčšina príjmov Apple pochádza priamo zo zariadení, pri Xiaomi je to skôr príslušenstvo aj služby. Zariadenia využíva hlavne na propagáciu svojej značky.

Tretie miesto obsadil Garmin, výrobca náramkov sérií Vivo, Fenix a Forerunner, ktorý ich spolu predal 1,3 miliónov kusov. Samsung sa s 1 miliónom predaných kusov usadil na 5. priečke. Dobrou správou pre juhokórejského výrobcu je fakt, že predajné čísla medziročne zdvojnásobil.

Čo vy? Nosíte niektoré zo zariadení týchto výrobcov? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie!