Spoločnosť Xiaomi je vychádzajúcou hviezdou medzi výrobcami smartfónov. Minulý rok sa im podarilo predať približne 70 miliónov inteligentných mobilných telefónov. Ich cieľom bola síce 80 miliónová méta, no tak či onak ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich technologických spoločností.
Úspech spoločnosti stojí v podstate na troch pilieroch. Prvým je kvalita, výbava a skvelý používateľský komfort ich zariadení, ktoré sú zároveň dostupné za veľmi prijateľné ceny. Za druhý pilier by sme označili sledovanie ponuky a dopytu, pričom výrobca zbytočne nedrží zariadenia na sklade, ale radšej ich nechá vypredať. To mu dovoľuje lepšie operovať s finančnými nákladmi a ziskom, nehovoriac o tom, že spoločnosť nevyužíva žiadne tradičné marketingové techniky. Reklamy na Xiaomi neuvidíte na YouTube, v televízii ani v tlačených médiách. Povedomie o nich sa šíri prostredníctvom rôznych fór a sociálnych sietí, skrz bohatú základňu fanúšikov.
Tretím základným kameňom je online predaj. Spoločnosť tak docielila zníženie nákladov, má lepší prehľad o skladových zásobách a celosvetová možnosť doručenia rozšírila značku Xiaomi aj do krajín, kde by to klasickým spôsobom nešlo. Práve v tomto bode v roku 2016 nastane zmena.
Mnohí z radov konkurencie začali používať podobnú online stratégiu predaja a Xiaomi ide do boja prostredníctvom kamenných predajní. Pochopiteľne sa bavíme o domovskej Číne, kde Xiaomi predáva najviac zo svojich produktov. Kamenné „Mi Home“ obchody by mali počas roka 2016 stáť až na 50-tich rôznych miestach v Číne. Ich súčasný počet je 20. V kombinácii s bohatou ponukou príslušenstva môže ísť o veľmi dobrý krok. Ponuka vyskúšať si kupovaný smartfón naživo a odniesť si ho prakticky okamžite po zaplatení, je veľmi lákavá. Hlavne keď si to môžete dovoliť, čo v prípade Xiaomi smartfónov nebude problém.
Cieľom spoločnosti je zdvojnásobiť predaj smartfónov v domovskej Číne aj s vedomím, že mu dýcha na krk konkurencia v podobe napríklad väčšej spoločnosti Huawei. Možno sa niekedy v budúcnosti raz dočkáme Xiaomi Mi Home obchodu aj v našich končinách. To by ale európska „daňovo-licenčno-patentová“ legislatíva musela vyzerať úplne inak.