Foto: Techno Bufallo

Podľa najnovšej správy priamo zo Šanghaja mal Samsung zaplatiť približne 500 ľuďom, aby sa tvárili, že sú fanúšikmi ich produktov na tlačovej konferencii, ktorá sa konala uplynulý piatok. Jednalo sa pritom o predstavenie Galaxy S6 a Galaxy S6 edge, dvoch nových vlajkových lodí spoločnosti. 500 „falošných“ fanúšikov pritom tvorilo presnú polovicu z tisícky pozvaných hostí.

Samsung mal byť pritom dosť náročný, hľadal mladých ľudí do 30 rokov, ktorí vyzerali ako študenti. Každému z nich Samsung v prepočte zaplatil 4,40 eur, ale to len za podmienky, že na udalosti vydržali aspoň jednu hodinu. Ak sa ľuďom podarilo presvedčiť známych, aby sa taktiež zúčastnili, za každého z nich ako odmenu dostali približne 3 eurá.

Falošní fanúšikovia mali presvedčiť médiá, že sa im páči Samsung a ich produkty

Falošní fanúšikovia mali médiám povedať, že sa zúčastnili predstavenia hlavne preto, že sa im páči Samsung, alebo preto, že sa im páčia dve novinky, ktoré na nej predstavovali. Čo Samsung nedomyslel je fakt, že spomínaná polovica si Galaxy S6 a S6 edge fotila na svojich iPhonoch. Jedna z účastníčok povedala, že zareagovala na správu na WeChat, komunikačnej službe populárnej hlavne v Číne. Za návštevu si zarobila 7,50 eur. Samsung požadoval aj ďalšie veci. Medzi nimi bolo napríklad lajknutie ich Baidu stránky, či zverejnenia svojho čísla na platforme WeChat.

Samsung pravdepodobne pocítil nutnosť vraziť do marketingu v Číne všetko po tom, ako jeho dominanciu prevzal Xiaomi a neskôr Apple. Predaje iPhonov v Číne tvorili 27,6%, z ktorých predaje iPhone 6 tvorili až 10,2%. Na druhom mieste bol Xiaomi Redmi a na treťom mieste iPhone 6 Plus.