Úvod Novinky Mark Zuckerberg kritizuje Tima Cooka: Vôbec ti nezáleží na tvojich zákazníkoch!

Mark Zuckerberg kritizuje Tima Cooka: Vôbec ti nezáleží na tvojich zákazníkoch!

39

Apple narozdiel od Google či Facebook peniaze zarába úplne inak. Nezarába ich predávaním reklamy, ale predávaním zariadení, čo Tim Cook nedávno využil a poznamenal, že nie je spokojný s tým ako spoločnosti narábajú s citlivými údajmi svojich používateľov. To šéfa Facebooku, Marka Zuckerberga nenechalo chladným a Timovi Cookovi vrátil úder.

Hlavnou zápletkou sú komentáre Tima Cooka, ktorý ostro kritizoval ako Facebook, tak aj Google. Ich produkty, v ktorých zobrazujú reklamy nazval „absurdnými,“ a že „keď je online služba zdarma, nie ste zákazníkom. Ste produktom.“ Tim ďalej pokračoval a povedal, že používatelia „majú právo byť znepokojení“ spoločnosťami, ktoré zarábajú zbieraním informácií o svojich používateľoch. Mark Zuckerberg to už nevydržal a v rozhovore pre server Time šéfovi Apple odkázal toto:

Frustruje ma to, že veľa ľudí sa nevie zmieriť s tým, že biznis založený na online reklame neznamená, že firme nezáleží na svojich zákazníkoch. Čo, vy si myslíte, že ak platíte za Apple produkty, tak sa o vás zaujíma? Ak by sa o vás zaujímal, tak by svoje produkty predával oveľa lacnejšie!

Je to rozhodne zaujímavý argument, na ktorý sa odpovedi nedočkáme asi nikdy. Samozrejme, strach o svoje osobné informácie je opodstatnený. Je ale opodstatnené kradnutie príjmu spoločností tým, že si ľudia zapínajú blokovače reklamy?

Väčšina ľudí so službami, ktoré sú postavené na reklame nemá žiaden problém. A to je v poriadku. Spoločnosti o vás totiž síce zbierajú informácie, no identifikovať by vás nedokázali. Reklamné spoločnosti tak v žiadnom prípade nemajú prístup k vašim menám, ani profilom. Tim Cook, sa na druhej strane snaží pretlačiť myšlienku zbierania osobných údajov a priradenia ich ku konkrétnemu profilu. Jedná sa pritom o citlivé informácie ako zdravie, a pod. Ak teda dokážete dôverovať spoločnostiam ako Google či Facebook, otvoria sa vám dvere k parádnym službám za nulový poplatok.

Čo na to hovoríte vy? Je model založený na reklamách lepší ako model založený na prémiovej cene? Vykričte sa v komentároch nižšie.

Zdroje: T, TV, PA, BI