Úvod Aplikácie Facebook chce vedieť o vašom zdraví: Informácie bude predávať inzerantom

Facebook chce vedieť o vašom zdraví: Informácie bude predávať inzerantom

20

Najväčšia sociálna sieť, Facebook, plánuje vytvorenie rôznych komunít, ktoré sa budú zaoberať chorobami, ktorými trpia mnohí ľudia. V takýchto komunitách budú prebiehať diskusie, ktoré budú zamerané na rady pre prevenciu a liečbu jednotlivých chorôb.

Podľa servera Reuters spoločnosť taktiež plánuje vytvorenie niekoľkých aplikácií, ktoré budú taktiež zamerané na prevenciu. Ich hlavnou úlohou bude zbieranie informácií o vašom zdraví. Vďaka týmto informáciám vás aplikácia zasype radami o tom, ako sa o seba starať čo najlepšie.

„Skvelým príkladom sú ľudia trpiaci cukrovkou.“

Vedenie Facebooku sa už údajne stretlo s odborníkmi a momentálne sú v procese plánovania a vytvorenia tímu, ktorý sa bude zaoberať výskumom a vývojom daných aplikácií. Podľa servera Reuters sú skvelým príkladom ľudia, ktorí trpia cukrovkou. Tí si na internete často hľadajú informácie o tom, ako sa stravovať a ako sa celkovo o seba starať tak, aby svoj statočný boj so zákernou chorobou zvládali čo najlepšie.

 

Zozbierané informácie budú predávať

Spoločnosť by mala okrem toho, že vám kvantom zozbieraných údajov pomôže, informácie o vašom zdraví ďalej predávať inzerantom, ktorí ich budú vedieť využiť pre presnejšie zameranie reklamných kampaní. Facebook momentálne zbiera informácie o vašom veku, pohlaví, záľubách a viac, na základe čoho vám potom zobrazuje reklamy „ušité“ na mieru.

Facebook sa k zisteniam médií zatiaľ nevyjadril. K čomu sa však vyjadril je spôsob, akým bude prebiehať výskum, do ktorého zapojí svojich používateľov. Zmeny prišli po tom, ako sa na verejnosť dostali šokujúce správy o tom, že Facebook jednej skupine používateľov zobrazoval prevažne pozitívne správy a druhej polovici používateľov naopak zobrazoval negatívne správy. Výsledky mal vyhodnotiť a na základe takejto emočnej manipulácie bez vedomia jednotlivých používateľov mal upraviť svoj algoritmus.

Správa z roku 2011 totiž tvrdila, že keď ľudia videli len pozitívne správy od svojich priateľov, cítili sa horšie. Šéf technológií vo Facebooku, Mike Schroepfer sa neskôr ospravedlnil a prisľúbil, že akékoľvek ďalšie výskumy spoločnosti už budú plánované iným spôsobom.

Zdroje: SR, ZN