Úvod Hry Angry Birds Star Wars II – Na kterou stranu síly se...

[RECENZE] Angry Birds Star Wars II – Na kterou stranu síly se přidáte vy?

1

Angry Birds jsou zpět. Má nás druhý díl ze světa Star Wars čím překvapit?

Dlouho očekávaná hra od finského Rovia přináší již podruhé bandu naštvaných ptáků, kteří se již podruhé infiltrovali do univerza Hvězdných válek. První díl přinesl spoustu zábavy s novými zbraněmi a kostýmy ptáků a stal se asi mým nejoblíbenějším dílem Angry Birds. Dokáže „dvojka“ něčím překvapit, nebo se jedná jen o nastavovanou kaši?

• Pokud vám unikl první díl Angry Birds Star Wars, podívejte se na naší videorecenzi, kterou pro vás těsně po vydání připravil náš šéfredaktor.

absw2-00

Již před vydáním jsme mohli nabýt pocitu, že to Rovio se svou novou výpravou do světa Star Wars myslí vážně. Spoustu propagačních videí, medailonky všech postav a spousta proma na facebooku, to vše vývojáři použili, aby nás na nové Angry Birds alespoň trochu navnadili. V mém případě se jim to povedlo, a na druhý díl AB Star Wars jsem se těšil „jako babka na důchod.“

absw2-04 absw2-05

Jistě znáte ten pocit, když se na něco těšíte, a ono to pak není přesně podle vašich představ. Při instalaci hry, která měla mimochodem vyjít až dnes, ale vývojáři se rozhodli vypustit ji již včera k večeru, mě tato přesně taková myšlenka napadla. Co když mám přehnané očekávání a hra nebude tak dobrá? Nepříjemný pocit se však rozplynul hned při spuštění hry a vzápětí mi došlo, že máme tu čest s další peckou od finských vývojářů.

Již úvodní obrazovka vás přesvědčí, že si na hře dal někdo záležet a tento pocit vás nepustí až do dohrání poslední úrovně. Grafické zpracování menu, i jednotlivých úrovní je totiž na vysoké úrovni a je opravdu pastvou pro oči. Nevím čím to je, ale minulé díly na mě tak markantně nezapůsobily. K celkově výbornému dojmu přispívá i soundtrack, ve kterém nechybí jak originální melodie z filmů, tak jejich mírně zparodované verze.

absw2-027 absw2-020

Jestliže jsem na začátku recenze vyslovil podezření, že AB Star Wars II bude jen o nové úrovně rozšířeným prvním dílem, hned po vstupu k výběru misí jsem se přesvědčil o opaku. Rovio totiž, jak dopředu deklarovalo, přizvalo do hlavní role také prasátka a propůjčilo jim sílu temné strany. Každou z dostupných kapitol tak můžete projít jak za naštvané ptáky, kteří představují světlou stranu, nebo za prasátka, která samozřejmě zastupují stranu temnou.

Další pochvala patří vývojářům za obrovský počet postav čímž také stanovili nový rekord série, který čítá 32 hratelných charakterů. Ne všichni jsou však naprosto unikátní, a tak se některé schopnosti opakují. Přibylo však i několik naprosto nových dovedností, což hře přidává na zábavnosti a odlišuje ji od minulých dílů. Nově se tak můžete proletět v kluzáku s Anakinem Skywalkerem, rozhoupat pomocí lepivého jazyku Jar-Jara Binkse, či zničit elektrickým výbojem Rebelské jednotky v kůži Darth Sidiouse a i další nové schopnosti jsou velice zábavné, což hráče nutí k dalšímu hraní a objevování dalších postav.

absw2-06 absw2-010 absw2-013

Co se týká hratelnosti, jedná se o staré známé Angry Birds. Pomocí praku střílíte ptáky, nebo prasátka, a snažíte se zničit nepřátelské jednotky rozmístěné po mapě, a způsobit co největší škodu v honbě za tříhvězdičkovým skóre. V tomto ohledu snad ani není co měnit. Jedinou novinkou je tak možnost vyvolat jakoukoliv postavu téže frakce přímo do hry, což vám může pomoci v bezvýchodných situacích a těžkých úrovních.

absw2-011 absw2-02 absw2-08

Většina levelů je postavena velice dobře a důmyslně, takže poté co přijdete jak na to, stačí už jen přesně mířit. Najdou se však i úrovně, které jsou zbytečně obtížné a na plný počet hvězdiček si jen tak nesáhnete. Pokud tedy chcete dohrát hru s maximálním počtem hvězd, nevyhnete se dlouhým opakováním zmiňovaných levelů, což může po chvíli působit frustraci a naštvané hození smartphonem o zeď.

absw2-016

Další novinkou je skóre jednotlivých postav. Hra přesně vypočítá kolik který charakter získal v konkrétní úrovni bodů, ty mu přidělí a po dosažení jistého skóre se odemkne bonusový level v kapitole odměn. Nová je také možnost dosažení různých achievementů v každé z kapitol. Za jejich plnění získáte herní měnu, která lze poté využít v obchodě s předměty.

absw2-017 absw2-018 absw2-019

Aby inovací nebylo málo, Rovio ještě před vydáním představilo takzvané Telepody, neboli fyzické příslušenství ve tvaru postav ze hry, které konkrétní postavu do hry teleportuje. Stačí pouze přiložit hračku k fotoaparátu (hra dokonce pozná vaše zařízení a poradí, kde se váš fotoaparát nachází) a o zbytek magie se postará hra. Bohužel, žádný Telepod k dispozici nemáme, a proto tuto funkci nemůžeme vyzkoušet. Zda se toto příslušenství vůbec bude prodávat i u nás je zatím nejasné. Ve hře samozřejmě nechybí ani přímý vstup k Angry Birds Toons, kolekci videí ze světa Angry Birds.

absw2-024 absw2-022

Angry Birds Star Wars II překvapili. Obrovské množství novinek, stará známá hratelnost doplněná novými postavami a novou frakcí, výborné technické zpracování či úžasná hudba. To je výčet, který z druhého dílu AB Star Wars dělá jednu z nejlepších, ne-li nejlepší hru od Rovia.

K dispozici jsou dvě verze. Jedna je zdarma, druhá je placená, avšak neobsahuje reklamy. Obě dvě si můžete stáhnout pomocí boxu níže.

[app]com.rovio.angrybirdsstarwarsii.ads[/app]

[app]com.rovio.angrybirdsstarwarsii.premium[/app]