Úvod Hry Novinka v Play Store: Anthill – bojujte za práva mravenců

[RECENZE] Novinka v Play Store: Anthill – bojujte za práva mravenců

4

Kdo z vás má rád mravence? Na táboře vám vlezli do spacáků, do trenýrek nebo do buchet co přivezla babička. Obecně jsou mravenci bráni jako otravný hmyz. Vylepšit nebo obrátit se to snažili Mravenec Z (Mravec Z), Život brouka (Život chrobáka) a nově, jedna z nejúspěšnějších her na iOS, která přicestovala na naši oblíbenou platformu, Anthill.

1366408518620 1366394021736

Anthill neboli Mraveniště je také vaše hlavní základna, okolo které se celá hra točí. Princip hry má trochu společného se Settlers, něco málo s kdejakou base defense hrou, možná si při hraní vzpomenete na Air controll, přesto je hra velice originální a nic podobného jste asi na vašem Androidu nehráli.

Anthill

Vaším úkolem je ubránit přidělenou lesní stavbu v čemž vám budou nápomocny 4 typy jednotek. Prvním z nich jsou sběrači. Jediná nebojová jednotka hry, která se stará o to abyste měli dostatek potravy pro cvičení vojáků.  Další jednotkou jsou pěšáci, kterí bojují na blízko, a jsou jakýmsi základním kamenem vaší obrany. Třetím typem je letectvo, které platí (alespoň pro mě) za nejlepší jednotku ve hře. Může udeřit na vzdálené cíle, někdy se zničujícím účinkem, ale mají i svou slabinu. Střelce, kteří jsou i poslední složkou vaší armády.

1366394031346 1366408536756 1366408716977

Vašimi vojáky pohybujete podobně jako v Air control. Nakreslíte na displej trasu, po které se mají pohybovat, a mravenci, jak už to mají ve zvyku, budou přesně kopírovat linku, kterou jste jim určili, a pokud se k jejich linii přiblíží nepřítel, začnou bez rozmyslu útočit. Není to ale tak snadné jak se zdá, nepřítel útočí ze všech stran, a korigovat pěšáky k obraně, sběrače aby sbírali padlé protivníky, kteří jsou hlavním zdrojem surovin, a letectvo, které vysíláte poklepáním na displej, vyžaduje přehled a rychlé rozhodování. Hra vás tak neustále nutí něco dělat, takže na nudu prostě není čas.

1366408762305 1366408779544

Vše je zabaleno ve vynikajícím grafickém kabátku, zvuky lesa ve vás vyvolají touhu jít nějaké mraveniště najít v některém z hvozdů za městem, a někdy peprné hlášky velitelů vaší „malinkaté“ armády vás nenechají na pochybách že jde do tuhého (Rated +9). Typů nepřátel je tolik, že byste je ani všechny nenašli v učebnici biologie a pochvalu tvůrci zaslouží i za nevtíravé in-app nákupy, které můžete využít pouze k navýšení bodů pro upgrade vaše vojska. Ano, přítomen je i jednoduchý RPG systém a vy tak z vašich roztomilých blešek (vlastně mravenců) můžete stvořit krvelačné stroje na smrt.

1366410250303 1366410282657

Kampaň kterou hra nabízí je rozdělena do 4 částí. První část je spíše výuková a je to dobře. Všechny mechanismy se vám tak dostanou pod kůži a ve zbývajících třech pasážích se tak můžete soustředit plně na obranu vašeho rodného mraveniště. V jednotlivých misích na vás čekají rozličné nástrahy. Jednou budete muset do vašeho úkrytu drahokam, jindy budete bránit vaše sídlo jen pomocí letectva. Aby toho nebylo málo, je připraven i mód Infinity. Jedná se o starý známý Survival, kde se bráníte vlnám nepřátel, doplněný o pár vylepšení oproti kampani.

Anthill je hra která vás chytne a jen tak nepustí. Ne náhodou dosáhla na iTunes všech pěti hvězdiček a na Google Play ji dle mého názoru čeká stejný osud. Jedinou výtku mám snad jen k obrovské návykovosti a s tím spojenou vysokou náročnost na baterii. K dispozici je hra zdarma i verze placená.

[app]com.thumbstargames.anthillfree[/app]

[app]com.thumbstargames.anthill[/app]

Zdroj: Google Play