Úvod Aplikácie Otestovali sme aplikáciu Dôvery: Prístup k informácií o vašom zdraví ešte nikdy...

Otestovali sme aplikáciu Dôvery: Prístup k informácií o vašom zdraví ešte nikdy nebol dôležitejší

26

Naše smartfóny slúžia nie len pre zábavu a relax, ale aj pre dôležité veci, ktoré nám často môžu pomôcť v náročných situáciách. Či už je to internet banking, alebo prístup k firemnému emailu, smartfón dokáže byť veľkou pomôckou.

Čo je však dôležitejšie, než zábava, oddych a práca? Vaše zdravie, samozrejme. V tomto teste sme sa pozreli na to, čo dokáže nová aplikácia od poisťovne Dôvera. Článok nechcem nazvať recenziou, keďže na aplikácii nie je čo recenzovať, skôr vám chcem priblížiť výhody, ktoré vám môže priniesť. Či už ste poistencom, alebo nie, verím, že tento článok vám prinesie dostatočný prehľad o tom, ako by mala taká aplikácia poisťovne vyzerať, čo všetko by mala zvládať a prečo už v dnešnej dobe nestačí fyzická kartička poistenca a zdravotný záznam v zaprášenom fascikli u obvodného.

dovera-funkcie-1 dovera-funkcie-2

Od preukazov až po pripomienky, informovanosť je na prvom mieste

Asi najdôležitejším bodom, ktorý naše zdravotníctvo (bohužiaľ) zanedbáva, je celkový prehľad nad naším zdravím a fakt, že všetko sa zapisuje na kus papiera, na ktorom sa nedá stlačiť “CTRL+F“ a vyhľadať to, čo potrebujete. Všetko sa väčšinou rieši tak, ako to riešili ešte naši rodičia a dokonca ja prarodičia. Mnohí z vás možno viete, že sa už takmer 10 rokov nachádzam mimo Slovenska a preto si môžete povedať, že čo ja vlastne viem o tom, ako fungujú slovenskí doktori. Moje časté návštevy domoviny a príbehy, ktoré počas týchto návštev počúvam ma zakaždým uisťujú, že systém, ktorý funguje na Slovensku nie je ideálny.

Všetky informácie o vyšetreniach a liekoch prehľadne a stále so sebou

Ako záchranár viem, aké dôležité je mať rýchly prístup k zdravotným údajom pacienta, hlavne vtedy, keď sa doktor v nemocnici potrebuje rýchlo zorientovať v celkovom zdravotnom stave pacienta. O situáciách, keď vystrašený rodič s chorým dieťaťom urguje zdravotnícky personál o čo najrýchlejšiu diagnózu ani nehovorím. Aplikácia poisťovne Dôvera už nejaký ten čas ponúkala prehľad vašich návštev doktorov, vyšetrenia a dokonca aj informácie o liekoch, ktoré vám doktori predpísali. Všetko sú to cenné informácie, ku ktorým je skvelé mať rýchly prístup. A to nie je všetko, v novej verzii je užitočných vecí oveľa viac.

dovera-4-1200-w

Po otvorení aplikácie na vás čaká prehľadný formulár, pomocou ktorého sa môžete prihlásiť, obnoviť si heslo, vytvoriť si účet a aplikáciu si dokonca vyskúšať aj bez prihlásenia. V pravom hornom rohu sa v prípade núdze nachádza tlačidlo „SOS,“ ktoré sa hodí hlavne vtedy, keď sa nenachádzate doma, resp. v meste, ktoré poznáte. Po jeho stlačení sa totiž objaví súhrn informácií, ktorý vám pomôže s navigáciou do najbližšej nemocnice či s privolaním záchranných zložiek. Neverili by ste, koľko ľudí nechcene zostresuje až tak, že aj zabudne, na aké číslo treba zavolať.

dovera-funkcie-3 dovera-funkcie-4 dovera-funkcie-5

Všetky návštevy lekára a v prípade núdze SOS karta prvej pomoci

Po mojich potulkách internetom som sa v prípade elektronických zdravotných kariet, resp. informácií o zdraví, ktoré by sa ukladalo na internet stretol s mnohými výhradami, z ktorých sa jedna týkala zabezpečenia informácií a strachu z toho, že by takéto informácie niekto mohol zneužiť. Prirodzene, strach z ukradnutia údajov pri všetkých tých článkoch o tom, ako hackeri kradnú prihlasovacie údaje a ako nás všetkých špehujú vlády celého sveta, je pochopiteľný. Brániť sa voči tomu dá šifrovaním a ďalšími vrstvami ochrany, ako prihlasovaním nie len pomocou prihlasovacích údajov ale aj pomocou nakreslenia vzoru, čo sa v tejto aplikácii samozrejme nachádza.

V núdzi mi je jedno, kto vie o tom, aké antibiotiká som bral vo februári minulého roka

Pointa je iná a v tomto mi budete musieť dôverovať. Keď je človeku naozaj zle, ale tak zle, že v očiach nemá nič len pohľad beznádeje a prosby o pomoc, je mu jedno kto narába s jeho informáciami o tom, kedy bol na operácii apendixu, alebo aké antibiotiká bral vo februári minulého roku. Jediné, čo chce, je pomoc. Na druhej strane, záchranári, sestričky a doktori takéto informácie môžu využiť pre rýchlejšie zistenie toho, v čom mohol nastať problém a poprípade nájsť súvis s predchádzajúcou liečbou. Čo by som dal počas niektorých výjazdov za to, aby som si mohol prezrieť podobné informácie. To samozrejme neznamená, že by mal vaše informácie vidieť každý, kto bude chcieť.

dovera-5-1200-w

Po úspešnom prihlásení sa dostanete na hlavnú obrazovku celej aplikácie, na ktorej nájdete mapu toho, kde sa momentálne nachádzate a váš preukaz poistenca. Na ňom sa nachádzajú všetky dôležité informácie ako vaše meno, rodné číslo, dátum narodenia a samozrejme aj identifikačné číslo poistenca. Tí z vás, ktorí už aplikáciu poisťovne Dôvera používate už nejakú tú dobu ste si možno všimli jeden podstatný rozdiel. Samozrejme, zmenil sa aj dizajn, no pribudla aj jedna extrémne dôležitá a užitočná funkcia – prehľad nad preukazmi poistencov a zdravotnými záznamami vašich detí.

Prehľad nad zdravím svojich detí by mal mať každý rodič

Samotná poisťovňa zdôraznila jeden scenár, pri ktorom by takéto informácie po ruke mohli byť prínosné. Ak sa napríklad rodičia detí rozviedli a ku zdravotnej karte nemajú prístup obaja rodičia, jeden z nich by sa mohol ocitnúť v situácii, keď by musel doktorovi, alebo lekárnikovi poskytnúť tak základné informácie, ako aké antibiotiká deti brali, resp. berú a mnoho ďalšieho. Nie len, že budete mať prehľad o zdravotnom stave a o jednotlivých zákrokoch s podrobnosťami, ale aj o cene jednotlivých zákrokov. Opäť vám je dostupná možnosť reklamovať zákrok jedným tlačidlom, pomocou čoho sa poisťovňa snaží znížiť celkovú byrokraciu.

dovera-7-1200-w

V nastaveniach aplikácie sa opäť nachádzajú informácie o vašom mene, priezvisku, telefónnom čísle či emailovej adrese. Nechýba ani možnosť pridať si do svojho profilu vaše deti. Opäť, mohla nastať situácia, keď už spolu rodičia detí nebývajú a v profile ich má len jeden z nich.

Retencia zákazníka formou prevencie, nie hasenia ohňa

Pre poisťovňu sa nejedná len o zlepšovanie bez jasného zámeru a bolo by naivné si myslieť, že tak robia len z toho dôvodu, že môžu. Aby som zmeny pokryl skutočne vo všetkých smeroch, na vylepšenia sa treba pozrieť aj „biznisovo“ a čo to znamená pre samotnú firmu. Retencia zákazníka je veľmi háklivá vec, ktorú môžeme najlepšie vidieť pri operátoroch. Stačí, že im kúsok pohrozíte a z paušálu, ktorý pre vás nebol zaujímavý mávnutím čarovnej paličky spravia „paušál snov.“ Podobný princíp platí aj pri tejto aplikácii, akurát s jedným, dosť zásadným rozdielom. Dôvera nečaká na to, kým jej pohrozíte odchodom. Rieši to formou prevencie a ich aplikácia je aj vďaka tomu jednotkou na slovenskom, ak nie aj na európskom trhu. Koniec koncov, zdravotné poistenie by mal mať každý a prečo nevyužívať služby poisťovne, ktorá svojim zákazníkom dáva aj niečo navyše?

Nakoniec by som chcel ešte napísať aj niečo o tom, čo sa mi páčilo na testovacej verzii o niečo menej. Celá aplikácia bola viac-menej pomalá, hlavne vtedy, keď sa pripájala na server poisťovne. Je možné, že to bolo spôsobené testovacími údajmi. Ako vidíte z fotografií, Janka Pokusná je testovací účet a tak je možné, že v živej verzii už tento problém nebude. Okrem toho by som bol ako poistenec viac než spokojný, vo vrecku by som mal totiž všetky potrebné informácie, ku ktorým by som inak nemal až taký rýchly prístup. Nakoniec, technológie by mali slúžiť nám a nie my im a z takto pekne spravená aplikácia by mala byť štandardným vybavením všetkých poisťovní.

Podľa Dôvery je na pláne aj verzia s Material Designom, ktorá by mala byť publikovaná po predstavení nového Android L. Poistenci sa tak majú na čo tešiť. Verzia 2.0 je už dostupná v Google Play a stiahnuť si ju môžete pomocou odkazu nižšie. Na záver ešte jedna otázka na vás. Páči sa vám aplikácia od Dôvery, alebo voči nej máte pripomienky?

[googleplay url=“https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleverlance.dovera.mp“]

Nahlásiť chybu v článku