Úvod Zaujímavosti Štatistika: Polovica príjmu z mikrotransakcií pochádza iba od 0,19% hráčov

Štatistika: Polovica príjmu z mikrotransakcií pochádza iba od 0,19% hráčov

3
Hovorí sa, že 1% ľudí vlastní 99% bohatstva celého sveta. Podobný prípad vidíme aj pri freemium hrách. Polovica príjmu z tohto modelu hier pochádza len od 0,19% hráčov mobilných hier.

Očakáva sa, že zisky z mikrotransakcií by ku koncu roku 2016 mali narásť až na 1,9 miliardy dolárov. To znamená, že 900 miliónov pochádza z menej ako 1% hráčov.

Štatistiky poskytla firma Swrve.

statistika_1

Prvý deň je najdôležitejší

Zaujímavou informáciou sú zisky v prvom dni. 59% prvých nákupov v hre sa uskutoční hneď v prvý deň, odkedy si užívateľ stiahol hru. Rovnako aj 55,5% celého zisku z hry je hneď v prvý deň.

56% nových platičov (uskutočnenie prvého nákupu) pravdepodobne urobí aspoň jednu platbu v priebehu nasledujúcich 2 týždňov.

Takže to vyzerá, že hráči freemium hier nenakupujú prémiové položky po 30 alebo 60 dňoch, ale hneď prvé dni.

Ako sme už spomínali, prvý deň sú zisky z hry 55,5%, v druhý deň príjem dramaticky klesá na 14% a v tretí deň zisk predstavuje len 4,5%. To znamená, že skoro ¾ všetkých príjmom idú na účet vývojárom hneď prvé tri dni.

statistika_2

Ďalší graf nám ukazuje, že 48,4% z celého zisku pochádza od 10% platičov, čo je mimochodom tých 0,19% zo všetkých hráčov.

Nie sme prekvapení, že štatistiky z reportu hovoria, že len 1,9% hráčov spraví aspoň jeden nákup za mesiac. To len dokazuje, že väčšina užívateľov nezarobí vývojárom ani cent (nerátame reklamy).

Na druhú stranu priemerný nákup za mesiac tejto 1,9% skupiny platičov má cenu 24,66$. Jeden platič spraví priemerne 1,8 nákupov za mesiac, čo môžeme vyčísliť na 13,82$ za jednu položku.

Report hovorí aj o drahších položkách – nad 50$. Ich nákupy sa uskutočnia len v 2,5% prípadoch zo všetkých transakcií, zato predstavujú zisk 18% z celkového príjmu.

Platíte aj vy za nákupy v hrách? Ak áno, koľko miniete za mesiac?

Autor článku: Tony Paluš