Úvod Novinky Aktuálne Začínajúci YouTuberi to budú mať ťažšie. Na príjmy z reklám si počkajú

Začínajúci YouTuberi to budú mať ťažšie. Na príjmy z reklám si počkajú

3
youtuberi
© Trending All Day

YouTuber ako pojem je populárny hlavne medzi súčasnou mladou generáciou. Tvorba vlastných videí s rozličným obsahom, ktoré by navyše zarábali nemalé peniaze, je atraktívna pre nejedného mladého človeka.

Nie je však YouTuber ako YouTuber a nie je obsah ako obsah. V poslednom období v komunite Youtuberov negatívne rezonuje prípad online hviezdy menom Logan Paul (tit. foto), ktorý sa neštítil natočiť mŕtve telo v japonskom lese samovrahov (Aokigahara).

Minulý rok vo februári prestrelil ďalší populárny vloger pôvodom zo Švédska, ktorý vystupuje pod prezývkou PewDiePie. V jeho videu sa objavil banner s nápisom „smrť všetkým židom“, na ktorom sa aktéri náramne zabávali.

Predstavitelia serveru YouTube určite aj z takýchto dôvodov postupne sprísňujú podmienky, na základe ktorých si môžu autori umiestniť do vlastného videa niektorý z ponúkaných typov reklám.

Z mnohých YouTube videí zmizli reklamy v apríli minulého roka. Autor YouTube kanála s videami musel mať na konte aspoň 10 000 zobrazení na to, aby mohol reklamy do videí umiestňovať.

Youtuberi Ian Hecox a Daniel Anthony Padilla © CelebMix

Dosiahnuť celkových 10 000 zobrazení nie je príliš náročné, preto sa vlaňajšie sprísnené pravidlá dotýkali iba skutočne začínajúcich YouTuberov. Nové pravidlá sú podstatne prísnejšie.

Po novom musí mať autor na konte za posledných 12 mesiacov aspoň 4000 hodín celkovej doby sledovania a minimálne 1000 odberateľov. To znamená, že už nehrá rolu počet zobrazení, ale celková doba sledovania.

Začínajúci YouTuberi to teda budú mať minimálne na začiatku svojej kariéry ťažšie. Aj keď sprísnenie podmienok pre komercializáciu môže byť prínosom, skutočný problém nerieši. Otvorenosť platformy YouTube jednoducho dáva priestor spoločenským prehreškom autorov.

YouTube ešte v minulom roku avizovalo navýšenie počtu moderátorov, ktorí budú video príspevky kontrolovať. Vzhľadom na obrovský počet videí, ktoré pribúdajú každým dňom, to stačiť určite nebude.

Možno by konečne mohla pomôcť toľko ospevovaná umelá inteligencia, ktorá by spoločensky neprípustný obsah promptne identifikovala.