Facebook v noci oznámil, že 9. apríla ukončí fungovanie kontroverznej funkcie sponzorovaných príbehov. Spoločnosť toto rozhodnutie oznámila ešte v júni, no až doteraz sme nevedeli presný dátum, kedy sa tak stane.
Sponzorované príbehy boli jedny z najkontroverznejších reklamných jednotiek. Bez vášho vedomia si totiž požičali vašu aktivitu na Facebooku, ktorú ďalej predali inzerantom, ktorý vďaka nim mohli osloviť vašich priateľov. Ako príklad si môžeme zobrať obed v McDonald’s, kde ste spravili check-in. Túto akciu Facebook posunul inzerantovi, ktorý to zobrazil Vašim priateľom.
Facebook je pravdepodobne celkom rád, že táto cesta inzerovať končí, keďže ešte v roku 2011 naňho podali žalobu, ktorá vyústila v odškodné vo výške 20 miliónov dolárov.
Zdroj: Facebook via TheVerge