PPI SK: Servisné stredisko, ktoré si vymyslí dôvod, prečo Vám nevyreklamovať Váš...

PPI SK: Servisné stredisko, ktoré si vymyslí dôvod, prečo Vám nevyreklamovať Váš smartphone

79

Po celkom škandalóznom prípade mladíka, ktorý si chcel nechať vyreklamovať svoj telefón, ktorému po krátkej dobe začala doslova miznúť batéria pred očami sme sa rozhodli kontaktovať servisné stredisko, PPI SK, ktoré malo túto reklamáciu na starosti.

protokol-o-opraveNa technického riaditeľa, pána Paška sme sa obrátili s niekoľkými otázkami ohľadom toho, ako pristupujú ku každej z reklamácií a ako je možné, že smartphone o ktorom je reč odmietli vyreklamovať z dôvodu „nadmerného mechanického namáhania“ aj napriek tomu, že samotný smartphone nevykazoval žiadne známky podobného „namáhania.“ V protokole o oprave sa totiž uvádzalo, že na telefóne sú obité rohy a ošúchaný kryt. Či tomu tak je, posúďte sami.

Hneď zo začiatku sa technický riaditeľ začal vyhovárať na štandard IP a zákazníkov, ktorí si myslia, že ak takýmto štandardom ich zariadenia disponujú, zachádzajú s nimi tak, akoby boli nerozbitné.

Na tom by však nič nebolo, ak by okamžite na to, ako doktor House s röntgenovým videním a predpovedaním toho, čím všetkým si zariadenie prešlo nevyslovil prekvapujúco presnú diagnostiku, ktorá im, ako inak, hrala presne do kariet. Predstaviteľ PPI SK totiž celú závadu opísal takto: „Nadmerné mechanické namáhanie, ktoré vykazuje zariadenie v predmetnom prípade, má priamy súvis s popisovanou závadou.“

galaxyxcover2 galaxyxcover

Na základe tohto predpokladu, ktorý nám bohužiaľ a zároveň aj chvalabohu nevedeli ničím dokázať, pretože na Slovensku reklamácie fungujú na princípe slepej dôvery reklamačnému technikovi bola reklamácia neuznaná. Technik si mohol a zároveň aj nemusel dobre zašpásovať v posteli so svojou priateľkou, či priateľom, čo samozrejme mohlo ovplyvniť široký sortiment závad a porúch, ktoré má jeho chorá fantázia k dispozícii pre preukázanie poruchy, ktorú si spôsobil zákazník sám. Pretože, načo opraviť niečo zadarmo, keď sa to dá aj za peniaze.

Pán technický riaditeľ ďalej pokračoval v uštipačnej poznámke ohľadom toho, že „odmietnutie záručnej opravy je situácia, s ktorou sa zákazník len zriedka stotožní.“ Rád by som videl, čo by sa v danom servise stalo, ak by za takýchto podmienok poslali na reklamáciu zariadenie jeho synovca, ktorý mobil na 69 hodín ponoril pod vodu, čím vyskratoval ešte aj plastový kryt. Na to vlastne ani nie som zvedavý, pretože to viem celkom presne. Telefón by bol vyreklamovaný do 24 hodín a šťastný príslušník riaditeľovej rodiny by si užíval čisto nové zariadenie. Obyčajný človek, ktorý očakáva férové jednanie za svoje peniaze, ktoré si poctivo našetril však takto ľahko ani náhodou neobíde. Nie nadarmo sa hovorí, že Slovensko je jedna z krajín, kde je korupcia najvyššia a je jedno, či sa bavíme o politike alebo oprave rozbitého hriankovača.

Ak ste si mysleli, že týmto vyjadrením sa vyjadrenie daného servisného strediska skončilo, mýlili by ste sa.

Pán Paško totiž zdôraznil, že „servisné stredisko odmietnutím záručnej opravy prichádza o svojho zákazníka“ a že „tak ako pre každú spoločnosť, ktorej záleží na dobrom mene, tak aj pre nich je strata zákazníka neželaná a nepríjemná.“ Neviem ako Vy, no zaváňa to tu príležitosťou na (ne)čakaný zárobok. Ak by ste zabudli, koľko si vlastne títo zdierači za opravu batérie vypýtali, tak sa pripravte. Jednalo sa totiž o 169,11€, čo predstavuje 77% ceny úplne nového kusu.

Samsung S5690 Galaxy XCover môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Servisné stredisko sme kontaktovali s ďalšími otázkami, ktoré sa týkali upresnenia pojmu „nadmerné mechanické namáhanie,“ či argumentácii pri ktorej bol technik presne schopný vydedukovať, že chyba systémového konektora bola spôsobená zákazníkom a nie nesprávnym zaobchádzaním vo fabrike, kde bol vyrobený, či počas prevozu na Slovensko. Odpoveď sme už však bohužiaľ neobdržali. V PPI SK teda platí logika, že od momentu, kedy si zariadenie kúpite ste zodpovední za všetko, čím si prešlo a dokonca aj za chyby, ktoré mohol pri výrobe spraviť unavený kórejec po 14 hodinovej šichte, či nešikovný kuriér, ktorý telefón viezol na sklad alebo priamo z Južnej Kórei na Slovensko.

Stotožňujete sa s vyjadrením servisného strediska alebo máte iný názor? My máme pocit, že nedostatok dôkazov a predčasné a nepresné závery, s ktorými prichádzajú servisné strediská sú tým najhrubším porušovaním dôvery spotrebiteľov, ktorí sa tak veľmi spoliehajú na záruku. Od našich pokusov o priame kontaktovanie servisného strediska, ich stránky ako zázrakom začali ukazovať informáciu o rekonštrukcii. Ak by ste servisné stredisko chceli kontaktovať, všetky údaje nájdete na tejto adrese.

Cenový prehľad Samsung Galaxy XCover

Graf ceny produktu Samsung S5690 Galaxy XCover poskytuje server Heureka.sk

  • ferkooo

    pán Paška je zakomplexovany neschopak !

    • hmm..

      Technik to nikdy nebol.. a ani nebude. neschopny v kazdom smere..

      • hosmann

        mozem potvrdit. vie pekne rozpravat a sikovne lezie do analu, ak to uzna za potrebne. :-)

      • heroes

        Pána Paška poznám osobne a je to čistý chuj chodiaci s indulonou vo vačku na príležitostné lezenie do análneho otvoru, vie len obkecávať a nikdy nejde priamo k veci. Z vonka veľký frajer ale z vnútra úplný šulin….

  • Scema

    Nepoznám pána Paška a na šťastie ani nevlastním smartfon a ani iné zariadenie značky Samsung, ale strašne by ma zaujímala informácia: firma PPI SK je jediný záručný servis Smsungu na Slovensku? Zaujíma ma to preto, aby som sa prípadne vyvaroval kúpe smartfónu tejto značky ak sú jediný.

    • Jan Mochnacký

      nie iba samsungu ale aj sony a este nejake znacky

    • Gabriel10i2

      nie su jediný hore som napísal 3 serv strediská samsungu ale asi opravuju aj sony teda autotel určite

    • Elis

      nie je to jediny servis, ale je to zmluvny servis spolocnosti Orange, kde bol telefon kupovany. To znamena, ze ked zakaznik pride do Orange s tym ze mu nejde telefon a chce ho poslat do servisu, telefon zn. Samsung ide automaticky do PPI. Pracovala som v Orange-i a to prave aj s reklamaciami…priznam sa, vela krat sa mi vyjadrenia PPI nepacili a uz vobec som sa s nimi nestotoznovala…

    • louvi

      je to proste tak, s tym nic clovek nenarobi. Servis je len jeden pre samsung a tam to posielaju vsetci

  • Gabriel10i2

    Tak nech mu mobil pošlu naspäť a s všetkým čo ktomu mal a ak mu nezrušili záruku tak zo záručnym listom obratit sa na servis s ktorým by mala mat firma alebo obchod odkial je mobil kúpeny spoluprácu ale v podstate ak je ktomu záručný tak potom nech by to skusil dať do Finesi alebo Autotel zatial týmto dvom servisnym strediskám najviac verým ak máte záručný list tak mobil vám opravia to je môj skromný názor že ak sa to dá a ak ešte mobil viac nepokazili tzv. technici v servisnom stredisku tak môže byt aj takéto riešenie

    • louvi

      chlapec s tym uz nepochodi. jedine na vlastne naklady si to bude musiet dat urobit. ked uz raz bol v autorizovanom servise tak urcite ma v zarucaku NEZARUKA. a to mu s tym uz nikto nic nespravi. len ak si zaplati

  • Gabriel10i2

    &tuto som našiel servisne strediska :

    1 ESC sk Dvojkrížna 47 (P) +421 903 701 802 (TV/ AV/ IT)
    (F) +421 903 701 802 (HHP – mobily, tablety)

    2 Samsung Service Plaza Galvaniho 17/C (P) 02/3366 3360, 0903/701803, 0903 701 802

    3 Autotel Panónska cesta 16 (P) +421 907 709 000

    • lama7

      servisne strediska su ozaj zaujimave ;)
      1 – ESC sidli na dvojkriznej 47, rovnako ako predmetna firma PPI SK a zhodou okolnosti ma aj rovnakeho konatela…
      2 – Samsung Service Plaza (to je aka firma?) – Galvaniho 17/C – tuto adresu ma zakaznicke centrum predmetnej PPI SK

      takze zostava skusit u autotelu a dufat, ze im z ostatnych (akoze) 3 firiem nedali echo o odmietnuti reklamacie.

  • Tomas

    Lukas Zachar…toto je clanok hodny Noveho Casu, bol si si ten MT pozriet osobne, alebo videl si foto tych rohov ? A tie vymysli o dani noveho telefonu pri prvej reklamaci moze napisat iba absolutny a smiesny amater, ktory sa vyzna v reklmacnych protokoloch a v technike ako nejaky „student zachranar“ v technike samotnej….cele je to na smiech.

    • Jana- novinarka

      Rada by som sa vyjadrila k celkovemu spracovaniu tejto temy. Je prirodzene,ze nie je prijemne, ked je reklamacia akehokolvek tovaru neuznana…je logicke aj to,ze laici sa k teme mozu vyjadrit so zapalom a emociami. Avsak osobne vsadenie sa do temy, podsuvanie svojho nazoru, zanerne zvratene vyjadrenia zamestnanca servisu nie je zo strany novinara, tvorcu clanku…pripustne. Pan redaktor, ak sa tak da vobec nazvat je zrejme zaciatocnik alebo uplny laik, ktoremu nic nehovoria fakty, nestrannost, ci nadhlad nad temou. Citatel vonkoncom nema po precitani clanku dojem profesionalnej novinarskej prace, prave naopak…osobne ladene poznamky smerom k zamestnacovi servisu, ktory vobec nemusel reagovat na jeho otazky, avsak urobil tak, posobia priam diletantsky. Pan Zachar sa ma este co ucit. Drzim mu palce a nech skusi prehodnotit rozhodnutie pisat pre verejnost….

      • Janči

        Aha, takze, ak som spravne pochopil, tak je tu dana nejaka nepisana „novinarska norma“, podla ktorej musi kazdy „profesional“-redaktor prisposobit svoju pracu, aby bol skutocne tzv. profik? No to su mi toto novinecky :)

        • sefredaktor :-D

          A nie je to nahodou pan ´´sefredaktor´´ aka one man show :-)))? Linoleum bude zrejme z redakcnej kuchyne :)))))
          Sefredaktor tak sledovaneho portalu ako je tento :))))) by uz mohol byt na nejakej tej urovni…

          • Ale no :) ved sa nam predstav, nech vieme, s kym mame tu cest, ked tu uz robis navstevnost :)

        • Jana

          Hovori sa tomu zdravy usudok, nestrannost a ferovost…ak je to pre niekoho, kto pise pre verejnost norma a nie prirodzena vec, je to na zlej ceste. Nic viac, nic menej.

      • heroes

        Pani Janka ,,novinarka´´ sak nechaj chlapca, napisal to proste ako to citil a neni tu zvedavy na rady nejakych takzvanych novinarov ktorych je najväcsi uspech posledna strana noveho casu kde pridavaju sex ponuky svojich susedov.

      • ja na vasom mieste,aby ste dokazali,ze ste lepsia ako Lukas,tak napiste na tuto temu clanok,nech mame s cim porovnat….taktiez vas poprosim,skuste sa na tento pripad aj informovat priamo v servise a skuste sa opytat na smernicu EU (smernica 1999/44/CE),ktora jasne hovori o tom,ze pokial odmietne zaruku,za nadmerne namahanie zariadenia,ze to musi aj dokazat,inak nema pravo zarucnu opravu odmietnut

        • Tomas

          pan odbornik cislo 2 hned po panovi Zacharovi, lebo ten je samozrejme najvacsi…servis to dokazane ma. Videl si fotodokumentaciu inkriminoivaneho telefonu ? Preco autor clanku nezverejnil aj forky rohov telefonu. Druha vec pan „redaktor“ lebo toto nema s novinarcinou nic spolocne akurat tak s bulvarom ste si tak isty svojou pravdou, ze by ste odbstali aj pred sudom??? Takyto clanom jednoznacne poskodzuje dobre meno firmy bez akychkolvek dokazov a faktov, je to iba nazor niekoho kto sa hra na novinara.

          • ako to ma dokazane,vysvetli
            ty si pracovnik toho servisu?….tento clanok vobec neposkodzuje dobre meno nejakej firmy,lebo dobre meno nema

          • Tomas

            som sa pytal ci si videl fotodokumentaciu servisu ? Ako moze niekto pisat o niecom ked nema ziadne podklady….totalny amaterizmus teno odpad portal…takze odpovies mi konecne na otazku ci si videl fotodokumntaciu toho telefonu ??? Telefony som opravoval vyse 5 rokov…chces ma poucovat ?? Neposkodzuje dobre meno firmy?? Precital si si titulku

            “ PPI SK: Servisné stredisko, ktoré si vymyslí dôvod, prečo Vám nevyreklamovať Váš smartphone “

            takze vydela vasa redakcia tu fotdokumentaciu ??? Ma na to tahat sa po sudoch ?? Len takl dalej…

          • nie nevidel som foto dokumentaciu…vychadzam z clanku z novin,ktory sa pisal,k tomuto pripadu….ja z rekaciou nemam nic spolocne,pises na mna,tak reaguj na to co pisem ja…..viditelne pochadzas z dielne PPI SK,ked ich tak obhajujes….poucovat ta mozem,preco by som nemohol,mam 2 firmy a okrem ineho sa musim zaoberat aj reklamaciami,takze nieco o tom viem ,tak isto poznam aj vyhlasku EU,ktora je platna aj na SK…..nech ma mobil ake chce otlcene rohy alebo je posrabany,neznamena to,ze automaticky musel tento problem vzniknut ,padom alebo inym sposobom…..este raz opakujem,EU smernica hovori o tom,ze pokial niekto neuzna reklamaciu z dovodu nadmerneho pouzivania,musi toto dokazat na novom pristroji,ze sa takato zavada udeje….z obalom mobilu si mozem robit co chcem,ked si ho budem suchat o beton,bude mat rohy zodrate,ale neznamena to,ze spadol ….na stole mam jeden totalne poprasky mobil,ale zakladna doska a funkcnost je dobra….ked ho budem chciet reklamovat,tak nechem reklamovat obal,ale vnutro …tu je cely problem toho,ako vznikaju cele problemy okolo reklamovania mobilov….ty si toho jasny priklad….skus taketo nieco v Rakusku

          • Tomas

            dobre uz len tolko, nechce sa mi tu vypisovat a dohadovat sa o niecom bolo by to na dlho. V zarucnych podmienkach je jasne dane, ze zariadenie sa nesmie pouzivat v rozpore zo zarucnymi podmienkami : mechanicke namahanie atd. cize to, ze je telefon obity a ma tam po rohoch diery nieje znak mechanickeho namahania cize padu a pod. ??? Cize k poruseniu podmienok v takomto pripade pride a vyrobca ma pravo takyto pristroj odmietnut zarucne opravit, nemusi vobec dokazovat ci dana zavada suvisi, alebo nesuvisi s tym padom, proste je po pade a tym boli porusene podmienky dovi….podmienky to ako sa ma zariadenie pouzivat udava vyrobca a nie smernica len tolko k tomu a neobhajujem ziadny servis len sa snazim trochu vniest objektivity do takto velmi zleho clanku, pekny den prajem

          • ked chces dat do toho trocha objektivity,tak skus rozmyslat,jasne som tu napisal,ze mozem mat mobil zodraty a nemusel spadnut,staci ked si chvilu sedis na obrubniku a z nudy skrkas s mobilom o chodnik….je zodraty,ale nespadol…cize zas tu prichadza ta smernica,ktora je smerodatna,pre kazdy servis…musi to dokazat…..nikde v zarucnych podmienkach,nie je napisane,ze mobil nemozem mat polozeny na drsnom povrchu,nikde nie je napisane,ze obal mobilu nesmie byt poruseny…..to je prave ten problem,ze u nas si to servis zjednodusil,je pre nich lahsie napisat,ze porusil podmienky,ako sa do mobilu pozriet

          • Tomas

            ja som nic nespominal o odrati, ale o tom ked je obity, ked spadne na zem tak sa obije, nikto by urcite neodmietol zarucnu opravu ak je telofon osuchany

      • mongol

        Jana novinarka asi trochu fetuje..

    • Viditelne nevies o com pises,je to bezna prax,ze sa to tak robi….prave preto sa odmietaju a robia tieto habaduri na beznych ludi,aby bol priestor na vymenu….mam znameho co robi v jednem servise ,ale v cechach a ten toto potvrdil…..tieto praktiky sa aj na slovensku robia bezne

  • Antipasta

    pekne linoleum na fotkach, ale rohy telefonu pre istotu nafotene nie su vsak… fotky rovnakej informacnej hodnoty ako cely clanok… pan Zachar to asi pisal po spasovani s priatelom, ked mu nesiel vytlacit kondom zo zadku

    • Miroslav

      „Podla seba, sudim teba“

      • Antipasta

        reakcia rovnaka ako cely clanok… pan bude asi dalsi student zachranar

        • Miroslav

          Lepsie ako byt anonym na drblom internete a pisat suche texty, dufajuc, ze si ich niekto vsimne, pritom si to v skutocnosti precita 5 a pol ludi a aj to len do polovice, lebo podobne zvasty su internetom preplnene.

    • Lukas Zachar

      Ďakujem, čakám aj na tvoje životné úspechy :) Poslať ich môžeš aj do komentára, nech sa pokochá aj zvyšok čitateľov.

      • sefkuchar

        Tielko pri grile zabeeel :), chlapec ty nestracaj cas zachranovanim ostatnych, ty uz zachran seba…

    • mmmm

      ^^

    • heroes

      Antipasta len aby ty si nevytahoval svoj suchy curak z niekoho naindulovaneho zadku :D :D :D

  • Denis Luke Dávidek

    súhlasím s redakciou androidportalu, niektorý ľudia sú proste jebnutý a tu na Slovensku je to hrozné

  • AndroidSux

    Cele Android sracky, raz to padne a konec. Kedy uz pochopite, ze znacka Apple je proste zaruka najlepsej kvality?

    • lama7

      niet vacsej radosti, ked ti padne telefon znacky zarucujucej kvalitu z pol metra na asfalt a rozbije sa ako svadobny krystal…

    • William Birmon

      Apple zaruka najlepsej kvality ? :D Sak mi ani nedovolia si dat vlastne MP3ky do mobilu len za to, ze som si ich nekupil z iTunes :D

      • Peto

        Nemas byt pirat !!! :D

        • William Birmon

          Dalsi expert co poriadne nepochopil to co som napisal a myslim, ze v dnesnej dobe sa nenajde jediny smartphone alebo PC v ktorom by bolo vsetko original ;)

      • Rado

        lebo si neschopny chudak pokial nedokazes takuto kravinu ako mp3 vyriesit tak ti SMARTphone do ruky ani nepatri

        • William Birmon

          Sorry ale ten pravy sa ozval ;) zrejme tu niekto nepochopil moj komentar :) s mp3kami to nema co docienia :) to bol len slepy priklad

          • Guest

            Zjavne si to nepochopil TY! Svoje MP3 vloziz do Apple, ty mudrlant …

    • Don

      vtipny si :D

    • tak potom p. Kraus je asi tiez jeden zo zaujatych androidakov ze? mudrlant…
      http://youtu.be/tWgFTOxdKLY?t=46s

  • lama7
  • Don

    juj :D takato slepa zaujatost na androidportal.sk :) zacina nam tu klesat moralka … asi si vas vymazem zo zaloziek …

  • trololoo

    Aj mne sa zda ze sa do toho redaktor vlozil prilis emocionalne na to, aby to mohol cele recionalne zvladnut overit. Baterka na tento mobil, ak som spravne nasiel typ, stoji 12 dolarov (tot zadarmo – http://www.ebay.com/bhp/samsung-galaxy-xcover-battery) Je pomerne bezne, aj v notebookoch, ze bateria je od vyroby chybna a s nabijacim obvodom absolutne nic nie je. Sam som mal taku skusenost, akurat ze reklamacia bez najmensich problemov. Ak by situaciu nova baterka vyriesila, je to jasny dokaz pochybenia servisu. Keby to bol moj mobil, skusim to, uz len aby som sa dopatral k pravde, aj ak by to mali byt vyhodene peniaze.
    Servisneho technika ste sa mali pytat na *konkretnu* zavadu, aky diagnosticky nastroj pouzil a s akym vysledkom, ze k danemu zaveru dosiel. Taktiez presne urcenie „namahanim zniceneho“ integrovaneho obvodu, ci inej suciastky hodnej 161 eur. Z ich vyjadreni a ceny opravy by som skor tipol, ze sa jedna o neodbornost servisu a pokus o „opravu“ mobilu tak, ze vymenia cele jeho vnutro. Mohol by to skutocne byt jediny sposob ako by to vedeli opravit. A mozno fakt chcu zarobit a vymenili by chlapikovi za 160 eur baterku. Kym to nedate do ruk aj inemu servisu na posudok c. 2 (najlepsie niekoho s dobrymi referenciami a ziadnymi kontaktami s tymto), su to ale len dohady a kludne mohla byt pravda aj to co tvrdia. Aspon toto by som spravil ja – skor, ako zacnem o dakom pisat, ze si zle vrzol…

    • Jaro Pažítka

      Nie si náhodou bratranec pána Paška?. Mal som v reklamacii u PPI 3 ks telefonou 2x Iphone a jeden Sony Ericsson. Ani jeden nebol reklamovaný. Všetky som mal vytopené. Aj ked Iphone ma viditeľný prúžok ktorý ma byt červený. Ale nebol a to mi potvrdila aj pracovníčka Orange. Žial bolo mi povedané , že pre nich je záväzné rozhodnutie servisného technika. Nechcem povedať , ale neviem či to nie je ticha dohoda medzi operátorom a PPI. Už by konečne výrobca mal zasiahnuť a zrušiť PPI. A co sa tyka straty zakaznika. Ved väčšinou reklamujú telefóny od operátora. A taky nemá na vyber. Odovzdá u operátora a ten to pošle do PPI. Tak aka strata zákazníka. Neviem ci pan Paška si po kupe telefónu ihneď telefón odlozi do kredenca. Ale podla jeho vyjadrenia telefon nie je na pouzianie . V navode to ale nepišu.

  • DaviX

    Pán Zachar, plne sa stotožnujem s vašim názorom, som veľmi rád akým štýlom ste článok napísali.

    Vážim si vás za to že ste túto kauzu nenechali (samozrejeme aj kolegov a..)len tak.

    V žiadnom prípade sa nenechajte odradiť príspevkami neprajných. :-)

    Minimálne u mňa máte veľké plus.

  • miromax

    Co sa rekl. tyka je to proste tak predavat je jedna vec no reklamovat je uz nieco ine. Ja pouzivam gumove puzdro a foliu. Sice je to hrube ako krava ale ked to vsetko date dole je telefon ako novy aj po 2 rokoch. Samozrejme prach vo vnutry bude ale dobrou stetkou ho s tadial dostane, heh.

  • spacer33

    Po precitani clanku a aj komentarov je mi na grc. Clanok bohuzial s neustalim smerovanim proti PPI, divim sa ze na margo komentarov ste pan Zachar nedoplnili blizsie foto telefonu, kedze jedinym „usvedcujucim dokazom“ su fotky bez detailu – predsa o ten tu ide v prvom rade a az podla toho sa da clanok brat ako pravdivi. Ohladom komentarov – ked vidim co napisali napr. heroes alebo sefkuchar, mali by ste sa uvedomit, tych podkladov ste mali o kolko viac ako pan Zachar ked si dovolite podobne poznamky? radsej napisem aby autor doplnil hento tamto a pod. a nie sa tu vyjadrujem ako kus vola na futbalovom stadione. Kazdy ma nejake zaciatky a chyby sa daju opravit, ked si len tak spomeniem kolko dobrych a zaujimavych clankov som od pana Zachara cital, tak jeden alebo dva vyjdarene hnevom typickeho slovaka nie je ziadna hroza. Ale v jedno ma udivilo- ako sa da do clanku o reklamacii napchat to ze niekto asi zle sulozil, to nechapem.

    reakcia na ciel obsahu clanku:

    Na margo reklamacii 3 z 6tich reklamacii mi po nefunkcnosti zariadenie neuznali, z toho 2x uznali aj ked som si sposobil brick na PSP a 2x neuznali vyrobnu vadu (v obchode neuznali, ale v official servise my bolo povedane ze to bola vyrobna vada) a dokonca 1x bola neuznana reklamacia ale oprava zdarma. Myslim ze na Slovensku je obcas naozaj problem vec vyreklamovat, ak clovek narazi na pana superchytreho, ale nestane sa to vzdy.

    • je jasne,ze sa to nestava vzdy,ze predsa sa podari vyreklamovat nieco bez problemov,napr.ja mam zatial len same dobre skusenosti,lebo sa do reklamacii trocha vyznam a davam si pozor na protokol,ktory sa pri reklamacii uvedie….a to je velmi dolezite,vediet co v protokole ma byt napisane…..cital som diskusiu nielen tu na tomto portali ,ale aj inde kde sa o tom pisalo a skusenosti ludi s reklamaciami su katastrofalne…uz len sam pises,taku neskutocnu vec…reklamacia neuznana,ale zadarmo opravene….ved to je totalny nezmysel……z vypovedi ludi,co som cital,tak vychadza jedno,ze servis nema chut sa niecim zaoberat,ked tak vymenia zakl.dosku a tym to konci,alebo neuznaju reklamaciu…vela s tych ludi nakoniec skoncilo v neautorizovanych servisoch,kde im opravu spravili za par €

      co sa konkretne clanku tyka,tak ja s nim len suhlasim…..citam na roznych forach podobne pripady,ako sa udiali tu…ludia su uz alergicky na tento stav….dalej citam poznatky ludi co ziju v zahranici a sposob reklamacie tam….je to 100 a 1…..nerozumiem stale,preco tam kde ludia maju malo penazi stoji mobil viac ako v krajinach ,kde zarabaju daleko viac,preco s nami takto vybabravaju pri reklamaciach a je to ine ako v zahranici…..ja mam pocit,ze si to robime sami….Vôl dostal funkciu….

      • spacer33

        Mozno sa to zda ako nezmysel – bola to mp3ka kupovana v nay elektro a naozaj mi povedali ze reklamaciu neuznali kedze som ju pouzil ako usb a ked sa nacital isty subor isla iba zapnut a po strceni do usb zamrzol pc. Prepalili software po tyzdni som po nu prisiel, upozornili ma aby som tam okrem mp3 nic nedaval a dali mi ju bez akeho kolvek platenia. Psp uz bolo ine po prvom bricku mi dali nove s tym ze oprava bola zmena serioveho cisla :) a po druhom brickusom mal na vyber novu alebo peniaze. Sam som bol prekvapeny.

        • tak zda sa mi to divne….lebo ked nieco neuznam,preco to opravujem zadarmo…aj ked prepalenie softu netrvalo dlho,tak to mozno tak aj brali…..je to asi od kazdeho servisu inak….ja som reklamoval Mio A 501 3x bez problemov mi vratili peniaze,reklamoval som domace kino,vymenili za iny ,lebo taky v NAY nemali…..len hodnotenia na servis od Samsungu su vzdy zle,ci v Cechach alebo na Slovensku

    • heroes

      jebenko SPACER ty tak do toho kkt vidis, ja som v ppi volakedy dajme tomu ked sa to da tak nazvat pracoval a viem co je pan pasko za idiota a kus povyseneckeho kkta, tak klidecek.

  • SPeto

    PPI ETC je grc…Mali by si brať príklad zo servisu HTC v Cechach (VSP Data) – to je servis a tak ako fungujú oni, by mal fungovať každý!

  • Marek Starý

    PPI a ím podobný tlci z PP platí porekadlo že najlepšie keď si spravíš sám pomoci sa nedočkáš jedine že im fest zaplatíš.

  • ferko

    PPI-ETC debili oprava mobilu(Samsung galaxy Xcover 2)- 200e neuznana reklamacia dvovod nadmerne fizicke zatazenie.

  • Silvia

    PPI-ETC oprava (Samsung Galaxy Xcover 2) 185,77.

    Vyjadrenie: opisovana zavada sa pocas dlhodobeho testovania neprejavila.(sama predavacka v O2 povedala, ze je to divné, lebo sama videla tel pri odovzdavani, ze bol zamrznuty…).MT uz nie je vode a prachu odolny (IP67) kedze chyba spodna cast usb krytky.Oprava mozna vymenou swap modulu v cene 185,77 eur.(Načo výmena niečoho, keď podľa nich je
    telefon v poriadku???!!!)
    Na telefóne sa po cca mesiaci odtrhla plastovo gumenná krytka na USB ( dvom známym taktiež), cca po týždni začal mrznúť, nereagovala obrazovka, po reklamácii v PPI-ETC Slovakia s.r.o bolo povedané, že mrznutie zapríčinilo inštalované aplikácie, prepálili firmware, po 20 hod z opravy zamrzol znova, teraz pre zmenu povedali, že dovod mrznutia je odtrhnutá krytka!!!! a tým pádom padá záruka, čo je určite na zamyslenie!!!zároveň napísali, že oprava nejakého swap modulu by stála 185,77 eur!!!
    Samsung už nikdy viac, hlavne z dovodu servisného strediska, nakolko telefón som mala celý čas v gumennom kryte, žiadny škrabanec, len ta krytka, ktorá sa kvoli nabíjaniu musela otvárať sa odtrhla. A aby mali tel.opraviť sa vyhovorili na chýbajúcu krytku.PS: na to, že tel je nárazu vzdorný a vode odolný som s ním veľmi šetrne zaobchádzala!!

  • Silvia

    Čiže dnes som volala priamo do toho strediska, a povedali mi, ze mam nahrať video ako zamŕza a poslať ho spolu s reklamčným telefónom, tak uvidím ako sa vec pohne ďalej…..

    • Laci

      A podarilo sa voľačo vybaviť v tom servise?

      Mojej priateľke to isté povedali v servise, nech natočí video o tom že jej občas nevedia dovolať. Tak neviem, ako sa dá natočiť video a skade má vedieť že jej voľakto volá a telefón práve v tedy nereaguje. Jedine čo vieme dokázať, sú sms správy T-comu že vám nevedeli dovolať a tel čísla, ale to im nestačí. Samozrejme boli aj iné závady, jednu uznali a na ostatné napísali že závada sa neprejavila.

  • Silvia

    EDIT: dnes poslali tel z opravy, novy kus a bez nasho platenia, cize treba len tlacit na servis a nenechat sa odbit.Mohli to urobit hned….

  • karol

    PPI – cista katastrofa.

  • Roman

    PPI mi riesila 10 dni zarucnu opravu LED TV Samsung kde zahadne po 10 dnoch tovar vratili a napisali ze zavada sa neprejavila. Pre uplnost TV nesla zapnut a len cvakal a blikala ledka na cerveno. Po vrateni som TV opat zapol az po 10 dnoch a zavad ta ista. Chcem vidiet ako dlhodobo testovali tu TV podla vyjadrenia. Ci naozaj 10 dni stal technik pri TV prijimaci a zapinal a vypinal. Mojej sestre neboli schopny vyservisovat mobil Samsung. Stale hladali nejake zamienky a bolo ich treba oznamit na SOI. Je to banda darmozracov a ked si nejaky technik z PPI mysli ze nemam pravdu nech sa mi kludne ozve. To bude jeho posledna minuta….

  • Najebany

    SU ro kurvi poslem im telefon komplet z balenim a naspat pride len fon zeby mater pojebali to iso certifikat maju za ojebavanie ludi ja im ho zoberem a najebem im ho do prdele skurv……… kurvi

  • aaa

    nic horsie ako ppi /banda lumpov, dufame ze sa im to vsetko vrati…/ servis na slovensku neexistuje, v podstate sa spoliehaju na neznalost obcanov svojich prav zakaznika… veria ze clovek nebude bojovat lebo financne sa mu to neoplati…

  • jajo

    Ja som to riešil priamo cez samsung reklamačné oddelenie. voc@samsung.cz

  • Alfréd

    Firma ESC v Bratislave sa zbavuje reklamacii zrejme ma taku dohodu s operatormi cim viac telefonov nezreklamuju tym je to plus pre nich. Mal som tam v oprave Samsung Note 3 a nesiel displej bol tmavy. Reklamoval som ho u operatora po dvoch tyzdnoch mi prisiel telefon spet zamietnuta reklamacia z dovodu nadmerneho zatazenia telefonu a dokonca mi uplne zrusili zarucny list. No neviem akym pravom ked na vsetko ostatne mam pravo na zarucnu opravu okrem displeja. Tymto porusuju zakon. Chceli za opravu 160€ no kaslal som na nich predal som ho na suciastky. Uz som mal v roznych servisnych centrach telefon v oprave no toto su riadny opravary ako z rozpravky A je to.

  • Jarka

    Mam tie iste skusenosti so servisnym pracoviskom ESC Elektro servisne centrum v Bratislave vybrala som si Samsung Galaxy S4 v Orange np po urcitom pouzivani mi telefon zamrzol nereagoval a po sekunde sa restartoval viac krat za den. Orange ho posla do servisu ESC a po troch tyzdnoch prisiel v takom istom stave ani sa ho nechytili s vyjadrenim ze im sa zavada neprejavila a hlavne ze mne nadalej telefon mrzne prehrieva sa a restartuje, Ze ich nevie cert zobrat toto je zaruka???

  • Lucia M.

    znechutenstvo tisic !!! ESC v Bratislave už takmer 4mesiace nevie najst chybu v Samsungu Galaxy s3 mini. Má za sebou tri reklamácie, kde som nielenže bola nútená nahrať video na youtube ako mi telefón nefunguje, ale aj čítať neschopné rady ľudí, ktorí si nevedia ani poriadne prečítať príručnú správu o chybe, ktorá sa tam vyskytuje. Vymenia mi reproduktor, keď telefón píše, že nepodporuje formát hudby, ktorá je tam uložená samsungom. Nech vymením SD kartu, ked ziadnu nepouzívam. Ako kde sme? lutujem, ze mám chladnicku, televizor aj fotak znacky Samsung, ked je k dispozícii jedine takýto neschopný servis. nikdy viac.

  • jerikou

    Mam tie iste zleeee skusenosti so servisnym pracoviskom ESC Bratislava mam samsung galaxy s5 zakupeny v orange ma to certifikat ip 67 co znamena vode a prachu odolne 1meter pod vodu po dobu 30 minut neuznali zaruku vyjadrenie servisneho technika MT nesplna predpoklady a podmienkypre zarucnu opravu.Zariadenie vykazuje znamky vniknutia kvapaliny.Autorizovana oprava mozna vymenou RF doskyLCD kompletu zadneho kritu a montaznej sady v cene 314,77eur novy stoji teraz asi 360 eur doplnim ze MT stihli za dve pracovne dni pozriet a odmietnut zarucnu opravu.s odmietnutim som samozrejme nesuhlasil a odvolal som sa voci reklamacnemu konaniu na odvolanie voci reklamacii my ani nezareagovaly pretoze orange to nikam neposielalo potvrdila my to kamaratka z predajne kde bol MT zakupeni a teda aj odovzdany na zarucnu opravu 20 dni my tam pekne odichoval MT az po telefonatoch na zakaznicku linku 905 12krat co my orange zauctovalo 3 eur :) sa my ozvaly a zasa zo zamietnutim reklamacie od telekomunikacneho ombucmana neviem ako sa mohol k niecomu vijadrit co ani nevidel kedze MT bol na predajnom mieste celich 20 dni.

    obratil som sa teda na Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky kde som vyhladal sudnych znalcov pre odbor elektrotechniky kde som sa dovolal jednej velmi milej a ochotnej pani ktora my poskitla vlastnu mailovu adresu kde som jej vsetky potrebne dokumentacie ohladom reklamacie poslal a ona zacala komunikovat zo servizom napisal im ……

    Vazena servisna spolocnost, dovolujem si poziadat Vas o fotografie, ktore boli vyhotovene pri diagnostikovani zavad na MT IME ……..Fotografie si potrebujem prezriet v suvislosti so znaleckym posudenim v reklamacnom konaní. Dakujem za odpoved, s pozdravom ……… odpoved Dobry den pani ….

    pzoadovana fotodokumentacia je Vam k dispozicii na nasej stranke http://esc.sk/sk/stav-opravy#form. co vyhotovily pravdepodobne n adruhom MT :)
    odpovedaly sme im

    Vazena pani …….dakujem Vam za odpoved a fotografie. Prosim Vas este o laskave vysvetlenie grafu vodotesnosti. Nevidim totiz na osiach x a y parametre, ktore su v závislosti. Tiez Vas prosim o vysvetlenie mi za akych podmienok sa meria a dalsie detaily diagnostiky. Este raz Vam vopred dakujem, s pozdravom …….. a po tomto nam odpisaly iba :)
    Dobry den pani …….

    poprosim Vas dane zariadenie zaslat spat do nasho servisneho strediska na opatovne posudenie.
    po 10 dni sa my ozvaly zarucna oprava bola uznan :) vymenou za novy kus :) a pani znalkine sa do dnesneho dna neozvaly a ziadne grafi nezaslai teda serviz jednoznacne klame zakaznikov a a odmieta akekolvek drachsie zarucne opravi

    moje odporucanie obratit sa na sudnich znalcov a verim tomu ze MT vam vyreklamuju

  • Peter Grega

    POzeram ,ze niesom jediny co ma problem so servisom ESC Bratislava… pred rokom som daval mobil na reklamaciu s tym ,ze mi odisiel GYROSKOP senzor… Ako na 28 den mi prisla SMS ,ze je zameitnuta reklamacia pretoze bol vraj vystaveny nadmernej vlhkosti… ako OK ked som siel do sprchy tak som si ho tam zobral hrali mi pesnicky z neho ale to je ta nadmerna vlhkost ??? k tomu najvtipnejsia cast „mate krehke zariadenie citlive na vodu a vlhkost v zimnom pocasi by som ho vraj ani nemal nosit vonku…. dam 500 € za telefon ,ktory nemam pouzivat v zime ? to uz co je… no nehcal som to tak teraz mi zacal neskutocne blbnut odchadza nabijanie pada a restartuje sa ked mi ho trba proste sa nan neda absolutne spolahnut… dal som ho zas uplna ina chyba tamto som uz ani nediktoval kedze uz raz zamietli a tí zmrdi mi poslali ,ze sa zamieta pretoze pred rokom uz bolo zamietnute kvoli vlhkosti… ako chyba je uplne ina a oni tam napisu taku somarinu ??? Vahal som ci ho tam dat ale ,ked som si precital recenzie na ten kvalitny servis tak som rozhodnuty… este mi napisu ,ze nova vymena dosky stoji 300€…. nova S5 stoji 320…. FAKT DEMENTNY servis…

  • fero

    Problem so servismi vzdy bol, je a bude. Nechcem nikoho branit (nie som z ESC), ale mam skusenosti aj zo strany poskytovania sluzby servisu ci uz zarucneho, alebo pozarucneho. Len ozrejmim problem so sporadickymi zavadami a doplnim dalsie moje skusenosti. V servise nie je cas na to, aby technik zobral telefon a cely den ho pouzival a cakal, kym sa mu prejavi problem. Na to, aby sa dal problem odstranit, chyba sa musi prejavovat permanentne. Ma tam totiz x dalsich zariadeni na riesenie a kedze sa vyraba vsetko v takej kvalite, ako sa vyraba, vysledkom je obrovske mnozstvo reklamacii. Co sa tyka poskodenia zariadenia tekutinou, tak do telefonov sa osadzuju indikacne nalepky, ktore reaguju na vlhkost. Ked toto technik zbada pri rozoberani, okamzite ukoncuje dalsi servis a dava vyjadrenie – poskodenie tekutinou a pod. Za akych okolnosti to vzniklo vam nevie povedat, pretoze vestecke schopnosti technikov su velmi obmedzene. Telefon ci uz 5, alebo 900Eurovy je stale elektricke zariadenie citlive na pad, nakolko je tam xy drobnych suciastok, ktore sa mozu padom za urcitych okolnosti poskodit. Kludne sa moze stat, ze dokonca prinesiete telefon funkcny na opravu a po neuznani zaruky z nejakeho dovodu uz nefunguje vobec. Je to tym, ze hlavne zariadenia po padoch casto maju problem so skrytymi vadami, ktore vzniknu prave rozoberanim. Pad moze totiz sposobit poskodenie ci uz jemnych ciest na plosnom spoji (tzv. prasknuta doska), alebo suciastok osadenych na nom. Prave rozoberanim sa spominane problemy mozu prejavit, ci uz povolenim skrutiek, ktore drzia zakladnu dosku na mieste, alebo jednoduchym odpojenim kablov z nej a pod. Tato problematika je ovela obsirnejsia a aspon nieco som tu na jej objasnenie napisal. Snad to pomoze pochopit problematiku tym, ktori to doteraz nevedeli pochopit. Niekedy ma ten servis pravdu, ale tazko ju obhajit. Zvyraznujem to NIEKEDY…hawk

  • MT

    Pripájam moju aktuálnu, čuduj sa svete, v konečnom dôsledku, pozitívnu skúsenosť s týmto servisom. Samsung S6 128 GB ( uvádzam, aby bolo jasné, že tento telefón by mal zvládnuť aj vyššiu záťaž), začal prejavovať prvé príznaky poruchy – samovypínanie a zapínanie vo februári tohto roku. Syn sa ho snažil rôznymi resetmi, premazaním udržať pri živote, síce sa dal používať, ale z času na čas sa vypol znova, až koncom júna sa začal reštartovať neustále. Kedže 15.7.2017 telefónu končila záručná doba, začiatkom júla sme navštívili Nay predajňu, kde bol tel. zakúpený. Reklamátor nás upozornil, že oprava bude trvať minimálne 2 týždne. Na počudovanie, o 6 dní sme ho mali „opravený“. Reakcia reklamátora: „to sa nám ešte nestalo, takáto promtnosť a pritom v ňom vymenili kopu vecí. “ Radosť netrvala dlho, po dvoch dňoch fungovania, znova samovypnutie. Druhá záručná oprava, za 4 dni bol znova naspäť, teraz menili už iba baterku. Lenže ani domov sme zo servisu nedošli a znova dookola. Tentokrát sme už v zmysle nároku, žiadali o odstúpenie od zmluvy. Zdalo sa mi to trocha nefér, týždeň pred vypršaním záruky žiadať jeho pôvodnú cenu, ale keď som si vypočítala amortizáciu (mali sme ho poistený, takže v zmysle poistných podmienok pri náhodnom poškodení, alebo krádeži), jeho zostatková hodnota ešte stále presahovala 500 €. To by mal ešte zopár dní poslúžiť, všakže … :) Po prečítaní rôznych negatívnych skúseností som sa obávala reakcie servisu, sledovala som na ich stránke priebeh opravy. bola som zhrozená, keď tam figurovalo hlásenie, že „zariadenie sa opravuje“, následne „zariadenie bolo odoslané“. Našťastie, podľa výsledného protokolu, „opravou“ mysleli diagnostiku, a „odosielaním“ , vrátenie telefónu predajni, ako neopraviteľný, s vyjadrením, že zariadenie spĺňa predpoklady na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí. Takže namiesto očakávaných, nekonečných 30 dňových lehôt na vybavenie jednej reklamácie, si dnes ideme v rámci uplynutého 15-teho dňa vyzdvihnúť plnenie už tretej reklamácie. Jediné, čo môžem spol. ESC vytknúť, je fakt, že ak by telefón po oprave dlhšie testovali, porucha by sa znova prejavila ešte v servise a ušetrili by nám …aj sebe, zopár zbytočných momentov, ale v zmysle predošlého komentára od „fero“ , ich postupy chápem. Pochopiteľne, poväčšinou sa do podobných diskusií zapájajú nespokojní klienti, preto sem pridávam moju skúsenosť, aby sa nešpekulatívne reklamujúci zbytočne neobávali zaujatostí servisov a predajcov, a domáhali sa svojich práv hoc aj v posledný deň záručnej lehoty.