Úvod Hry GT Racing 2: Jak skončil útok Gameloftu na prvenství mezi závodními...

[RECENZE] GT Racing 2: Jak skončil útok Gameloftu na prvenství mezi závodními simulátory?

7

Přibližně před týdnem Gameloft vydal nejprve pro iOS, poté také pro Android, svou nejnovější závodní hru GT Racing 2. Po méně povedeném prvním dílu tak chce francouzské studio přinést konečně plnohodnotného protivníka sérii Real Racing od EA. A již teď můžu prozradit, že Gameloft svou novinkou krále závodních her od EA rozhodně nepokořil.

Původně jsem plný očekávání chtěl sepsat plnohodnotnou recenzi o novém králi závodních titulů, avšak chyba lávky. GT Racing 2zklamal a na následujících řádcích se pokusím popsat proč.

Gameloft svůj nový závodní simulátor vydal s podnázvem „The Real Car Experience“  což ve volném překladu znamená něco jako „Reálný zážitek z jízdy.“ Očekával sem proto minimálně tak dobrou simulaci, kterou přináší konkurenční Real Racing. Ale začněme pěkně popořádku.

Hned po spuštění hry na vás vykoukne nijak zvlášť pěkné a celkem neintuitivní menu. Podobně tomu bylo i u Asphalt 8 a Gameloft se nepoučil. To je však pouze kosmetická vada a dala by se lehce prominout.

Co ovšem prominout nelze je odfláknuté ovládání. Relativně dobře na tom budou ti, co zatáčí pomocí gyroskopu, tedy nakláněním telefonu. Osobně tento způsob ovládání považuji za zajímavý, ale pouze na prvních pár závodů. Možná je intuitivní, ale ani zdaleka tak přesný jako ovládání dotykové. A to Gameloft, jak již jsem psal výše, trochu pokazil. Ani po několika závodech se mi nepodařilo nastavit jeho citlivost na přijatelnou hodnotu a místo požitku a „reálného zážitku z jízdy“ jsem pocítil pouze frustraci. V tomto ohledu se GT Racing 2 nemůže s konkurencí od EA rovnat.

Screenshots_2013-11-18-14-20-49 Screenshots_2013-11-18-14-13-54

Dalším mírným zklamáním je grafika. Auta jsou sice vymodelována pěkně, subjektivně se mi však přeci jen trochu více líbí modely v Real Racing 3. Rozladila mě však například kamera z kokpitu vozidla. Interiér je totiž v některých případech vyloženě nepěkný a slovo nepěkný se dá vztáhnout i na většinu exteriérů. Vedle skvěle zpracovaných okruhů z Real Racing 3 vypadají tratě i jejich okolí z GT Racing jako z doby, kdy byl nejlepším Android smartphonem světa Galaxy SII a výsledný dojem moc nezachrání ani povedené efekty či změny počasí.

Screenshot_2013-11-22-15-22-56 Screenshot_2013-11-22-15-23-49

Naprosto největším problémem je však dle mého názoru již zmiňovaný „reálný zážitek.“ Jakási parodie fyzikálního modelu, kostrbaté chování vozů a sporadický destrukční model mě ani náhodou nenadchli. Některá auta je snad nemožné dostat do smyku, jiné na vozovce doslova plavou, většina vozů zastaví na pár metrech a celkově se přede mnou ten „reálný zážitek z jízdy“ nejspíš schovával. Dobrému pocitu nepřidají ani úzké a většinou obtížné tratě, se kterými budete za volantem rychlejších vozů doslova bojovat.

Abych jen nehanil, celkem povedená je zvuková stránka hry, která se s přehledem vyrovná hudebnímu doprovodu z Real Racing, potěšila mě i přítomnost komentáře z boxů, který vás povzbuzuje během hry. Překvapí i chování vašich protivníků, kteří nejsou bezchybné stroje a sem tam je uvidíte „zapíchnuté“ ve svodidlech. Zajímavé je i závodění online, které nabízí závody o různá vozidla, což hru dokáže oživit.

Screenshot_2013-11-22-12-24-04

Chválím i obsáhlý inventář vozů, za jejichž volant se můžete posadit. Nechybí značky jako Lamborghini, Ferrari, BugattiMcLaren či Cadillac a projet se můžete i ve speciálech značky Audi, Caterham nebo ve futuristické Mazda Furai.

Co však pochválit nemohu jsou herní módy, které nepřichází s ničím novým a jen recyklují již známé režimy. Jeden příklad za všechny – mód Knockout. V tomto módu vždy po každém kole vypadne jeden ze závodníků. Bohužel vývojáři v některých Knockout závodech proti sobě postaví čtyři či dokonce pouze dvě auta. Ve čtyřech však Knockout ztrácí zábavnost, ve dvou smysl.

Screenshot_2013-11-22-12-20-23 Screenshot_2013-11-22-16-07-57 Screenshot_2013-11-22-15-55-42

Hra se samozřejmě nevyhnula ani mikrotransakcím. Jedinou výhodou proti Real Racingu je vypuštění nutnosti doplňovat palivo, či opravovat vozy. Gameloft to však vykompenzoval celkem přísným nastavením systému mikroplateb v kombinaci s obtížností hry. Ve výsledku je tak IAP systém v GT Racing 2 ještě otravnější než v Real Racing 3.

Upřímně si tak musíme přiznat, že žádná revoluce v závodních simulátorech se nekoná. Na trůnu se stále vyhřívá, a nejspíš ještě dlouho vyhřívat bude, Real Racing 3 od EA. Gameloft se snažil tuto suverenitu nabourat, fanouškům závodění však přinesl spíše zklamání. Jsem si vědom, že zklamání většinou pramení z přehnaných očekávání, avšak od studia jako je Gameloft malá očekávání mít nelze. I přes to však GT Racing není špatná hra a své hráče si jistě najde.