Google si zrejme všimol úspech funkcie tzv. príbehov, s ktorou prišiel Snapchat a ktorú neskôr okopíroval Facebook a aj dcérsky Instagram. Google príbehy zatiaľ nemá, no to sa vo vzdialenejšej budúcnosti môže zmeniť.
Podľa správy renomovaného magazínu The Wall Street Journal, Google pracuje na veľmi podobnej funkcionalite, ktorej predmetom budú správy, novinky a zrejme aj nejaké tie reklamy.
Novinka je zatiaľ spájaná s pomenovaním Google Stamp. Zo začiatku sa do tvorby obsahu, resp. jeho úpravy, zapoja veľké mediálne domy v americkom zastúpení Vox Media, CNN, Mic, Washington Post a Time.
Názov Stamp by mal vychádzať z označenia zrýchlených mobilných stránok (AMP) a z názvu príbehov, teda Stories (STories + AMP = Stamp).
Čo sa týka samotného obsahu a vizuálnej stránky, Stamp budú stručné a so zameraním na grafický obsah. Teda podobne ako už dobre známe príbehy. V slede za sebou sa zobrazia fotografie a videá, ktoré budú doplnené o patričný text súvisiaci s témou a grafickým obsahom.
Google bude mať oproti konkurentom výhodu. Facebook, Instagram a aj Snapchat uzatvárajú príbehy do vlastných aplikácií, čo je logické. Google môže novinky Stamp ponúknuť v rámci vlastných noviniek, ale aj v bežnom vyhľadávaní.
Zjednodušené AMP stránky sa načítavajú rýchlo a Google ich vo vyhľadávaní uprednostňuje. Cesta obsahu smerom k užívateľovi tak môže byť rýchlejšia a efektívnejšia.
Doručovanie dôležitých správ už dávno nepriamo prebrali sociálne médiá, kde sa novinky objavia ako prvé. Ak budú tie zo systému Stamp stručné a vecné, istotne sa stretnú s úspechom.
Rozšírenie AMP stránok o nové funkcie, medzi ktoré Stamp patrí, je stále v ranom štádiu vývoja, preto ho nemôžeme očakávať v dohľadnej dobe.
Príbehy na Instagrame sleduje na dennej báze vysoko cez 200 miliónov ľudí a pri Snapchate ide asi o 170-miliónovú dennú užívateľskú základňu. Nemôžeme sa preto čudovať, že je daný spôsob sprostredkovania obsahu pre Google potencionálne zaujímavý.