Užívatelia Instagramu sa museli v poslednej dobe zmieriť s čoraz väčšou penetráciou reklamného obsahu, čo sa však vzhľadom na vlastníctvo Facebookom dalo očakávať. Väčšiu vlnu nevôle vyvolal nový algoritmus zobrazovania fotografií, ktorý mal prísť o chronológiu. Príspevky by sa nám tak zobrazovali na základe akéhosi „kľúča obľúbenosti“ podobne, ako na Facebooku. Vývojári našťastie od tejto novinky zatiaľ upustili.
Ďalšia pripravovaná zmena sa týka vzhľadu mobilnej aplikácie Instagramu. Nový vzhľad je momentálne v štádiu testovania na veľmi malej vzorke vybraných používateľov. Prvky aplikácie dostanú ploché prevedenie a zároveň sa upustí od farebných prvkov. Nový vzhľad tak bude len nasledovať aktuálny trend minimalistického dizajnu, ktorý už používajú mnohé iné popredné aplikácie.
Táto ďalšia významnejšia novinka Instagramu sa tak bude niesť v pozitívnom duchu na rozdiel od tých predošlých. Náhľad inovovaného dizajnu môžete vidieť na snímke vyššie.