Vyzerá to tak, že si čínsky výrobca Huawei dokáže hravo poradiť aj bez služieb Google. Jeho vlastný online obchod AppGallery totiž prekročil hranicu 400 miliónov aktívnych používateľov mesačne, vďaka čomu sa umiestnil hneď za obchodmi Play Store a App Store, píše server 9to5Google.
V tlačovej správe vydanej krátko po oficiálnom odhalení skladacieho smartfónu Mate Xs a tabletu MatePad Pro 5G Huawei prezradil, že plánuje investovať 1 miliardu dolárov (cca 919 miliónov eur) na rozšírenie vývojárskej databázy, čím výrazne posilní rast svojho online obchodu.
AppGallery je však predinštalovaný na všetkých nových zariadeniach značky Huawei, čo znamená, že je ťažké určiť, koľko používateľov ho naozaj uprednostňuje pred Play Store od Google (ak majú možnosť výberu). Taktiež nie je úplne jasné, koľko percent z tohto čísla tvoria smartfóny predávané na území Číny. Tieto telefóny totiž nemajú absolútne žiadny prístup k Play Store.
Napriek tomu ide o veľmi zaujímavé číslo. Len pre porovnanie, Google Play Store má od roku 2015 stabilne cez 1 miliardu aktívnych používateľov mesačne. Treba však vziať do úvahy skutočnosť, že Huawei to aktuálne naozaj nemá ľahké a stále ide o pomerne čerstvú službu.
Toto číslo by mohlo výrazne vzrásť už budúci mesiac, kedy čínsky výrobca predstaví novú sériu P40. Stane sa tak 26. marca v Paríži.