Falošné a zavádzajúce správy elektronickej pošty sú čoraz prepracovanejšie. Ak ste si mysleli, že falošný e-mail rozpoznáte na prvý pohľad, ten, ktorý zneužíva meno online videotéky Netflix, by vám dal zabrať.
Užívatelia, resp. platiaci zákazníci VoD služby Netflix mohli/môžu v týchto dňoch obdržať falošný e-mail, ktorý hovorí o pozastavení platnosti účtu v službe.
Dôvodom má byť problém s overením platobných údajov, kvôli čomu musíte urýchlene do 48 hodín reštartovať svoje členstvo v službe. Po kliknutí na tlačidlo pre obnovenie budete presmerovaní na falošnú stránku služby Netflix, ktorá je takmer totožná s originálom.
Stránka od vás bude chcieť prihlasovanie meno a heslo, údaje o platobnej karte a ďalšie citlivé osobné informácie. Po ich zadaní vám stránka dokonca oznámi, že členstvo bolo úspešne obnovené. Pokiaľ službu Netflix používate a takýto e-mail sa ocitol vo vašej schránke, nereagujte naň.
Na problém upozornila austrálska bezpečnostná spoločnosť MailGuard a včera sa k nemu vyjadrili aj samotní predstavitelia služby. Tí trvajú na tom, že sa proaktívne zaoberajú bezpečnosťou svojich služieb a účtov zákazníkov.
Zároveň ale dodávajú, že sú takéto online podvody bežné a najčastejšie zneužívajú práve známe spoločnosti s veľkou užívateľskou základňou. Tipy pre zabezpečenie konta Netflix ponúka priamo na svojich stránkach.
Netflix čas od času zašle svojim predplatiteľom informačný e-mail. Jeho dôveryhodnosť môžete overiť jednoducho. V správe si zobrazte detail o odosielateľovi a zamerajte sa na adresu odosielateľa, nie meno. V adrese musí figurovať doména najvyššej úrovne netflix.com.
Informačné správy prichádzajú z adresy info@mailer.netflix.com.
Poprípade na novej karte v prehliadači navštívte domovskú stránku Netflixu a prihláste sa do svojho účtu. O akýchkoľvek nezrovnalostiach s členstvom alebo overením údajov by ste mali byť informovaní v profile, resp. v nastaveniach konta. Nepodceňujte digitálnu bezpečnosť.