Ako predať viac a zarobiť pritom menej? Otázka, ktorú by vedel zodpovedať Huawei. Spoločnosti sa v minulom roku mimoriadne darilo a niet sa čomu čudovať.
Mobilná divízia tejto spoločnosti vyprodukovala skutočne podarené smartfóny. Stačí spomenúť minuloročnú dvojicu P9 a P9 Plus, či vrcholovú triedu Mate 9, ktorá navyše dostala Porsche Design. V nižšej strednej triede sa skvele darí napríklad smartfónu modelu Nova.
Huawei predal v minulom roku (2016) približne o 30 % viac inteligentných mobilných telefónov, ako v roku predošlom (2015). Ide o impozantný nárast v období, v ktorom bol trh už nasýtený a dynamické tempo predaja smartfónov pomaly poľavovalo.
Spoločnosť Huawei ale v roku 2016 utŕžila čistý zisk na úrovni dvoch miliárd dolárov, zatiaľ čo v roku 2015 to bolo až 2,2 miliardy dolárov. Celkové tržby boli pritom v roku 2016 o 42 % vyššie a zastavili sa na sume 26 miliárd dolárov.
Za menším čistým ziskom majú stáť rôzne faktory. Komponenty pre smartfóny sú dokonalejšie a teda drahšie (pamäte, procesory, fotoaparáty a pod.) a veľkú časť finančného objemu pohltili marketingové aktivity. Huawei je popredný výrobca a ak chce byť videný, tak ako nemenej kvalitná konkurencia, do marketingu investovať jednoducho musí.
Samozrejme, jednoduchým riešením by bolo navýšenie ceny zariadení, ktorá by však nepotešila nás, konečných spotrebiteľov. Cena Huawei smartfónov je stále priateľskejšia, ako pri konkurencii. Teda snáď okrem modelu Mate 9 Porsche Design. Ak by stúpla, predaje by pri veľkej konkurencii určite poklesli.
Rok 2017
Nemyslíme si, že by Huawei menší zisk z roku 2016 riešil citeľným navýšením ceny zariadení v roku 2017. Čínsky gigant údajne hľadá spôsoby, ako v tomto roku znížiť celkové náklady. Zamerať sa má na efektivitu reklamných aktivít, ako aj maloobchodných predajných kanálov.
Cieľový zisk má byť pre rok 2017 nastavený až na hranicu štyroch miliárd dolárov, čo je ambiciózne. Keďže si Huawei uťahuje opasok z dôvodu navýšenia zisku, v ich reklamách asi uvidíme menej známych osobností a nebudú na nás kričať z každého rohu.