Apple je spoločnosť, ktorá si dáva záležať na tom, že v prípade poruchy zariadenia ho stačí doniesť a oni vám ho vymenia za nové. Alebo žeby nie? Vyzerá to tak, že skôr nie. Zákazníci, ktorí si zakúpili prémiový program pre starostlivosť o zariadenie, AppleCare a AppleCare+ spustili veľkú žalobu.
Základom žaloby je tvrdenie Apple, že vám staré, resp. pokazené zariadenie vymení za zariadenie, ktoré bude tak výkonné a tak spoľahlivé, ako nové a to aj napriek tomu, že ide o repasovaný kus.
Za žalobou, ktorú podarili v Severnej Karolíne, stoja dve ženy, Vicky Maldonado a Joanne McRight, ktoré obhajujú všetkých zákazníkov, ktorí si špeciálny program pre ochranu svojho iPhonu, iPadu a iPod Touch kúpili po 11. júli 2011.
Žalobkyne tvrdia, že tým, že im Apple ich nový telefón vymenil za repasovaný kus ich ekonomicky poškodil z toho dôvodu, že o nich nemôžu tvrdiť, že sú nové.
Za „nové“ zariadenie sa považuje kus, ktorý nebol ešte nikdy využitý alebo predaný a pozostáva len z nových súčiastok, píše sa v oficiálnej žalobe, ktorú sa podarilo získať serveru Cult of Mac. Slovo „repasovaný“ sa v 33-stranových podmienkach AppleCare+ objavuje len raz, pričom neopisuje zariadenie ale súčiastku.
Ak by Apple tento súdny spor prehral, na krku by mal kompenzáciu vo výške niekoľkých miliónov a pokutu aj vo výške niekoľkých miliárd dolárov.