Úvod Konkurencia Apple Apple čelí obrovskej žalobe: Nové iPhony vymieňal za repasované, aj pri prémiovej...

Apple čelí obrovskej žalobe: Nové iPhony vymieňal za repasované, aj pri prémiovej službe

7

Apple je spoločnosť, ktorá si dáva záležať na tom, že v prípade poruchy zariadenia ho stačí doniesť a oni vám ho vymenia za nové. Alebo žeby nie? Vyzerá to tak, že skôr nie. Zákazníci, ktorí si zakúpili prémiový program pre starostlivosť o zariadenie, AppleCare a AppleCare+ spustili veľkú žalobu.

Základom žaloby je tvrdenie Apple, že vám staré, resp. pokazené zariadenie vymení za zariadenie, ktoré bude tak výkonné a tak spoľahlivé, ako nové a to aj napriek tomu, že ide o repasovaný kus.

Za žalobou, ktorú podarili v Severnej Karolíne, stoja dve ženy, Vicky Maldonado a Joanne McRight, ktoré obhajujú všetkých zákazníkov, ktorí si špeciálny program pre ochranu svojho iPhonu, iPadu a iPod Touch kúpili po 11. júli 2011.

Žalobkyne tvrdia, že tým, že im Apple ich nový telefón vymenil za repasovaný kus ich ekonomicky poškodil z toho dôvodu, že o nich nemôžu tvrdiť, že sú nové.

Za „nové“ zariadenie sa považuje kus, ktorý nebol ešte nikdy využitý alebo predaný a pozostáva len z nových súčiastok, píše sa v oficiálnej žalobe, ktorú sa podarilo získať serveru Cult of Mac. Slovo „repasovaný“ sa v 33-stranových podmienkach AppleCare+ objavuje len raz, pričom neopisuje zariadenie ale súčiastku.

Ak by Apple tento súdny spor prehral, na krku by mal kompenzáciu vo výške niekoľkých miliónov a pokutu aj vo výške niekoľkých miliárd dolárov.