Potenciál foto sociálnej siete Instagram sa jej vlastník, Facebook, rozhodne využiť naplno, a to monetizáciou prostredníctvom reklamného obsahu, ako pre veľké podniky tak malých inzerentov.

Reklamná biznis mašinéria je aktuálne dostupná pre 30 nových krajín, od konca septembra bude dostupná globálne.

Na Instagrame tak už čoskoro budeme môcť natrafiť na reklamný obsah aj napríklad vo video formáte s dĺžkou až 30 sekúnd.

Vo všeobecnosti je známe, že ľudia navštevujú sociálnu sieť Instagram hlavne kvôli „vizuálnemu zážitku“ vzhľadom na jej foto zameranie a práve tento podnet je lukratívny pre zadávateľov reklamy.

Reklamný obsah je po prvotných testoch, ktoré prebiehali v lete veľmi efektívny a skvele sa hodí napríklad na propagovanie konkrétneho produktu z maloobchodného sektora ale aj cestovanie či zábavu.

instagram_reklamy

K novinke napomáha aj nový formát fotografií a videí, ktoré je možné po rokoch fungovania Instagramu už pridávať aj na výšku alebo na šírku.

Je otázne, do akej miery bude reklamný obsah a hlavne ako intenzívne zasahovať používania, každopádne zarytí instagramisti zrejme nadšení nebudú.