Indický trh je pre výrobcov smartfónov lukratívnym miestom. Ide o druhý najväčší trh s inteligentnými mobilnými telefónmi na svete. Z druhého miesta India vytlačila Ameriku a prvenstvo si stále drží Čína.
Dominantné postavenie spoločnosti Samsung na indickom trhu skončilo. Aspoň podľa analytickej agentúry IDC v znení magazínu The Economic Times, ktorá skúmala pomery na tomto trhu v nedávnom treťom štvrťroku 2017.
Xiaomi doslova dobehlo Samsung. Zhodne si delia trhový podiel na úrovni 23,5 percenta. Spoločne tak títo výrobcovia obsadili takmer polovicu indického trhu so smartfónmi.
Prvú päťku z tretieho miesta uzatvára Lenovo – Motorola s podielom 9 percent, Vivo s podielom 8,5 percenta a Oppo so 7,9-percentnou časťou trhu. Extrémny rast spoločnosti Xiaomi sa na indickom trhu prejavil práve v 3. štvrťroku 2017.
Výrobca dodal na tento trh 9,2 miliónov smartfónov, čo je medziročný nárast o 300 percent.
Manažér spoločnosti pre Indiu Manu Kumar Jain neskrýval nadšenie a na sociálnej sieti Twitter poďakoval fanúšikom značky. Podľa neho spoločnosť dosiahla úspech vďaka nim. Zároveň pridal pár čísiel, ktoré vypovedajú o raste spoločnosti za posledné roky.
V roku 2014 Xiaomi začalo skromne. Za jeden štvrťrok dodalo iba 100 000 zariadení. V 3. štvrťroku 2015 už výrobca dodal jeden milión smartfónov. V Q3 2016 to boli tri milióny a o aktuálnom vyše 9-miliónovom objeme už viete z riadkov vyššie.
Xiaomi na indickom trhu ťaží z online prostredia, ktoré tvorí približne polovicu predajov. Ujali sa aj vlajkové lode, napríklad model Mi Mix s minimálnym orámovaním okolo displeja. V prvej línii sa ale nachádzajú dostupnejšie zariadenia z pomeru ceny voči výbave.
Najpredávanejšími modelmi na indickom trhu sú Xiaomi Redmi Note 4, Redmi 4 a Redmi 4A.