Spoločnosť Xiaomi mala vždy ambiciózne plány a niekoľkokrát na seba upozornila vďaka úspešným predajom a hlavne cenovo dostupnými, no kvalitnými smartfónmi. Xiaomi vyrába množstvo technologických produktov, reč ale bude práve o smartfónoch.
Istotne si spomínate na úspech, ktorý Xiaomi dosiahlo v nedávnom septembri. Počas jedného jediného mesiaca sa stále mladej čínskej spoločnosti podarilo predať 10 miliónov kusov smartfónov. Cieľ pre rok 2017? Ohromných 90 miliónov predaných zariadení.
Pre gigantov ako Apple, Samsung alebo Huawei nič výnimočné. Xiaomi však nemá ani zďaleka takú pevnú trhovú pozíciu. Ak by sa cieľ podarilo naplniť, bol by rekordný. Stačí pohľad na uplynulé roky.
Rok 2015 bol vôbec najsilnejší, čo sa predaja smartfónov s logom Xioami týka. Z pultov predajní zmizlo 70 miliónov kusov inteligentných mobilných zariadení. Rok 2016 bol na tom o poznanie horšie, aj keď stále relatívne dobre. Výrobca v roku 2016 predal 58 miliónov smartfónov.
Krátkodobý cieľ nie je jediný. Z dlhodobejšieho hľadiska chce Xiaomi ovládnuť predaje na domácom čínskom trhu. Na prvej priečke sa ale drží rovnako čínsky Huawei a silnú konkurenciu predstavujú tiež domáce značky Oppo a Vivo.
Xiaomi chce byť jednotkou na čínskom trhu do roku 2020. V priebehu času uvidíme, ako sa tento súboj bude vyvíjať. Huawei si totižto zaumienil, že v celosvetových predajoch predbehne Apple a dokonca aj kórejský Samsung.
Huawei určite neprenechá konkurentovi svoju prvú priečku na čínskom trhu bez boja. Zo súboja môžu vyťažiť koneční spotrebitelia, keďže vysoko konkurenčné prostredie zvykne mávať pozitívny vplyv na ceny produktov.
Každopádne máme z čoho vyberať a až začiatkom roka 2018 presne uvidíme, komu sa ako darilo.