Terčom phishingových útokov sa opäť stali klienti Slovenskej sporiteľne. Prostredníctvom falošných e-mailov, ktoré pôsobili ako oficiálny kontakt banky, boli vyzývaní k aktualizácii svojho účtu.
Dojem o originalite e-mailu však kazí text v lámanej slovenčine, ktorý klienta nabáda, aby pre inštaláciu nového softvéru, ktorý má klienta údajne chrániť, klikol na priložený odkaz.
Ten vás presmeruje na webovú stránku, ktorá pripomína oficiálny web Slovenskej sporiteľne. Avšak po zadaní prihlasovacích údajov budú tieto dáta odoslané podvodníkom.
Celý incident zaznamenala spoločnosť Kaspersky Lab, ktorá celú situáciu aj s odporúčaniami pre používateľov komentovala slovami: „V spoločnosti Kaspersky Lab sa neustále snažíme vyvíjať aktivity zamerané na edukáciu používateľov. Je dôležité, aby si uvedomili nevyhnutnosť zavedenia bezpečnostných opatrení pre ochranu svojich financií, údajov a súkromia,“ vyjadril sa na margo útokov Jan Sekera, regionálny riaditeľ pre Strednú a východnú Európu, Kaspersky Lab a dodal: „Počet prevodov zaznamenaných v online prostredí narastá s rastúcou popularitou finančných transakcií uskutočňovaných na internete. Preto je mimoriadne dôležité mať sa na pozore pred nekalými praktikami kybernetických zločincov a využívať komplexné riešenia zamerané na IT bezpečnosť, ktoré nám poskytnú dostatočnú preventívnu ochranu pred útokmi ešte pred tým, než k nim reálne dôjde.“