Úvod Novinky Aktuálne Reklamy aj tam, kde by ste ich nečakali: TOTO vás jednoznačne nepoteší

Reklamy aj tam, kde by ste ich nečakali: TOTO vás jednoznačne nepoteší

Chce vám "rozšíriť obzory".

2
Foto: Orange

Hoci Google zastrešuje širokú škálu aktivít, jeho primárnym zdrojom príjmov sú reklamy. Preto sa asi niet čo čudovať, že inzerciu rozširuje do stále väčšieho množstvia oblastí vo svojich službách, a to dokonca aj na také, kde by to väčšina nečakala. Najnovšie zvýšenie objemu reklám zo strany amerického giganta je však pozoruhodnejšie ako doposiaľ.

Ako si všimol server 9to5Google, v prostredí Google Play Store vo verzii 33.0.17.21 sa objavil nový typ inzercie. Konkrétne sa má zobrazovať po otvorení vyhľadávacieho poľa. Tam, kde sa zvyčajne zobrazovali predtým vyhľadávané položky (respektíve história vyhľadávania), sa po novom zobrazujú odkazy na náhodné aplikácie, s ktorými ste sa dovtedy nemuseli stretnúť.

Web poskytol aj vizuálny príklad. Ako môžete vidieť, namiesto histórie vyhľadávania sa v menu zobrazujú odkazy na hry Summoners War: Chronicles, Call of Duty Mobile Season 10 a Fishdom Solitaire. Pochopiteľne, pôvodná domnienka bola, že ide o platenú reklamu, a teda ďalšiu snahu Google o posilnenie príjmov z inzercie. Tak tomu ale údajne nie je. A práve to je to, čo je pozoruhodné.

Google Play Store - reklamy
Pôvodné (vľavo) vs nové (vpravo) zobrazenie | Zdroj: 9to5Google

Google chce používateľom „rozšíriť obzory“

Hovorca Google pre 9to5Google povedal, že ide o novú funkciu zameranú na rozšírenie obzorov používateľa. Aplikácie, ktoré sa zobrazujú po klepnutí na vyhľadávacie pole, majú rôzny charakter. Môžu to byť napríklad veľké aktualizácie, prebiehajúce udalosti alebo ponuky, ktoré môžu byť pre daného používateľa zaujímavé. Čo je kľúčové – nejde o platenú reklamu.

„Toto nie sú platené reklamy. Google Play testuje funkciu organického objavovania, ktorá upozorňuje na aplikácie a hry s významnými aktualizáciami, prebiehajúcimi udalosťami alebo ponukami, ktoré by mohli používateľov zaujímať. Túto funkciu testujeme, aby sme používateľom služby Google Play pomohli nájsť radostnejšie a užitočnejšie zážitky a aby sme podporili náš vývojársky ekosystém,“ uvádza hovorca Google.

Úmysel je to síce pekný, no na väčšinu používateľov bude mať s veľkou pravdepodobnosťou úplne opačný efekt. Mnohí používatelia vnímajú takéto návrhy ako rušivé, nie užitočné.

Aký máte názor na toto umiestňovanie reklám vy?