Twitch ako najpopulárnejšia platforma pre sledovanie, zdieľanie a vysielanie herných videí, e-sports turnajov a podobného obsahu, zatiaľ úspešne odoláva akejkoľvek konkurencii. Na užívateľov herného priemyslu ale presnejšie zacielil Facebook.
Facebook pripravil oddelený hub priamo v prostredí sociálnej siete, kde nájdete živé vysielania všetkých najpopulárnejších hier. V prvej línii sa, samozrejme, ocitajú súčasné hity ako PUBG, Fortnite či FIFA 2018.
Počas sledovania herného vysielania ho môžete komentovať, pozvete k sledovaniu priateľov alebo začnete autora videa sledovať podobne, ako obľúbené stránky či osobnosti. Aktuálna iniciatíva Facebooku je iba začiatkom. Zatiaľ Twitch určite neohrozuje.
Facebook ale pracuje na programe peňažných odmien pre tvorcov obsahu, v rámci ktorého si budú môcť diváci zakúpiť rôzne virtuálne a digitálne tovary, poprípade autorovi pošlú dobrovoľné „všimné“, takzvaný tip.
Hranie hier a streamovanie takéhoto obsahu je typické hlavne pre mladšie ročníky. Podľa nedávnej štúdie však mladiství Facebook opúšťajú a viac sa prikláňajú k Instagramu a YouTube. Kvalitná herná platforma tak Facebooku môže dopomôcť k stabilnej užívateľskej základni.
YouTube napríklad spopularizovalo herné videá prostredníctvom známych mien tohto žánru. K spolupráci YouTube prizvalo streamerov MelonieMac, Darkness429, MissesMae a StoneMountain64.
Ak vás takýto obsah zaujíma, k herným videám na Facebooku vás dopraví adresa facebook.com/gaming.