Mark Zuckerberg, šéf najväčšej sociálnej siete na svete, včera pred americkým kongresom priznal, že jeho firma zbiera dáta aj od ľudí, ktorí na Facebooku nikdy nemali účet. Dôvodom má byť bezpečnosť.
Podľa Zuckerberga je pre Facebook dôležité sledovať ľudí, ktorí sa snažia využiť ich služby, aby tak zabránili neoprávnenému zberu dát.
Facebook zároveň neregistrovaným používateľom zobrazuje cielené reklamy, a to aj napriek tomu, že so zberom a spracovaním svojich dát nikdy nesúhlasili.
Zuckerberg je 2. deň pred kongresom
Pod Markom Zuckerbergom sa tento týždeň trasie stolička. Pred americkým kongresom musí odpoveď na každú otázku, ktorú mu položia. Jednou z nich je aj malé-veľké tajomstvo týkajúce sa sledovania ľudí, ktorí na Facebooku nikdy neboli registrovaní.
Reprezentanta snemovne, Bena Lujána zaujímalo, koľko informácií Facebook zbiera o každom jednom používateľovi. Podľa neho vraj môže ísť až o 29 000 rôznych dát. Zuckerberg povedal, že presnú odpoveď nepozná.
Je to kvôli „bezpečnosti“
Potom na rad prišli ľudia, ktorí na Facebooku nikdy neboli registrovaní. Na otázku či Facebook disponuje detailnými profilmi ľudí, ktorí na sociálnej sieti nemajú účet dokázal Zuckerberg odpovedať len takto: „je to hlavne o bezpečnosti.“
„Zbierame dáta o ľuďoch, ktorí sa vo Facebooku neregistrovali kvôli bezpečnostným dôvodom, aby sme zabránili zneužitiu dát, o ktorom tu rozprávame.“
Hlavne kvôli reklame
Síce o tom Zuckerberg pred kongresom nerozprával, z vyjadrenia jedného z predstaviteľov Facebooku, Briana Baswortha, je jasné, že Facebook zbiera informácie aj o neregistrovaných ľuďoch: „Pre neregistrovaných sme reklamy necielili. Od roku 2016 to tak robíme,“ priznal.
Zaujímavé je, že registrovaní používatelia si svoje informácie môžu stiahnuť a prípadne ich vymazať. Neregistrovaní ľudia takúto možnosť nemajú.