Sociálna sieť Facebook pre užívateľov zavádza, resp. vracia späť obľúbenú hračku, a to možnosť vytvárania ankiet. Ankety nás nedávno dobehli aj na Instagrame, presnejšie v sekcii príbehov.
Ankety sú obľúbeným sociálnym nástrojom. Položíte jednoduchú otázku, napríklad ktorá mačička je krajšia, a vaši priatelia istotne radi zareagujú. Jedným klikom alebo ťuknutím po displeji vyjadria názor, čo je pohodlné a rýchle.
Facebook si je anketami veľmi istý. Rozširuje ich v globálnom meradle, naprieč mobilnými platformami a aj v desktopovom prostredí. Anketu na Facebooku spustíte nasledovne.
Stačí kliknúť do poľa pre pridanie príspevku a z ponuky nižšie vyberiete možnosť Anketa. Nachádza sa na konci ponuky, pod možnosťou pridania fotky, zdieľania polohy a podobne.
Následne položíte otázku, pri ktorej nie ste obmedzení počtom znakov. K dispozícii máte iba dve voliteľné odpovede. Každá z odpovedí je limitovaná 25-znakmi. Malo by to bohate stačiť.
Pri poliach s odpoveďami si všimnete dve ikony pre pridanie obrázka alebo gif animácie. Ku každej odpovedi môžete pridať obrázok alebo animáciu, ktoré celú anketu zviditeľnia.
Obrázok by mal mať priamy súvis s anketou. Napríklad už spomínanú anketu o mačičkách doplníte v rámci odpovedí snímkami odlišných mačiek a plénum môže nekompromisne rozhodnúť.
Je zaujímavé, že Facebook ponúka iba dve odpovede na anketu, zatiaľ čo taký Twitter až štyri. Facebook zrejme berie do úvahy rozhrania mobilných zariadení, na ktorých sa budú ankety s dvoma odpoveďami zobrazovať lepšie. Na Facebook pristupuje väčšina užívateľov práve z mobilných zariadení.
Ankety na Twitteri majú bežnejšiu textovú podobu. Facebook skôr cieli na spojenie s fotografiami a obrázkami, čo prípadných hlasujúcich lepšie podnieti k reakcii.
Pokiaľ vašu nástenku v najbližších dňoch začnú okupovať rôzne ankety priateľov a obľúbených stránok, už viete prečo.