Predvianočný nákupný ošiaľ sa už oficiálne začal na všetkých frontoch. Aj internetoví obchodníci využili minulotýždňovú akciu Black Friday a lákali na zľavy. Za znížené ceny ponúkali tisícky druhov tovaru.
Zľavy často dosahovali niekoľko desiatok percent, v niektorých prípadoch až do 80 %. „Výpredajové ceny však nie vždy zodpovedajú realite. Priemerná výška zľavy dosiahla počas minulého týždňa 18 %,“ upozorňuje šéf Heureky Tomáš Braverman.
Najvyššie zľavy dosiahli položky v kategórii oblečenie (21 %) a kozmetika (19 %). Naopak najmenšie zľavy ponúkali obchodníci na filmy, knihy, hry, hobby sortiment či detský tovar, bolo to len 16 %. „Počas uplynulého týždňa nakupovali Slováci vo veľkom, najviac kupovali sušičky potravín, slúchadlá, športové doplnky či kávovary,“ dodal Braverman.
Aj vďaka fenoménu Black Friday tak Slováci začali kupovať darčeky online s predstihom. „Vzhľadom na množstvo objednávok radíme zákazníkom nakúpiť pod stromček radšej skôr. Stačí si skontrolovať vývoj cien, napríklad u nás na Heureke,“ uzavrel Braverman.