Riaditelia technologických spoločností radi hovoria o odvážnych plánoch a cieľoch, ktoré chcú v rámci svojho biznisu dosiahnuť. Ambicióznosť prejavil aj generálny riaditeľ Xiaomi, Lei Jun.
Lei si myslí, že sa im, ako spoločnosti Xiaomi, podarí v roku 2018 predať 100 miliónov kusov smartfónov. Ak ste sa číslu zasmiali, vedzte, že nemusí mať ďaleko od pravdy.
Hlavne, ak sa pozrieme na aktuálne predajné výsledky. Spoločnosť dodala v druhom štvrťroku 2017 23,16 miliónov kusov inteligentných mobilných telefónov.
Ide tak o medziročný nárast o 70 percent, čo sa dá označiť za rekordné. Výrobca sa vracia späť na dráhu rýchleho a dynamického rastu, ktorý bol pre neho typický v hlavne začiatkoch.
Riaditeľ tvrdí, že sa žiadnemu inému výrobcovi smartfónov nepodarilo obnoviť rast v takom rozsahu. Xiaomi malo problémy s poklesom tržieb a predajom smartfónov, komplikácie boli aj v dodávateľskom reťazci či vo vnútorných štruktúrach spoločnosti.
Xiaomi vidí jeden z najdôležitejších úspechov v maloobchodnej sfére, v ktorej kombinuje online a offline predaj. Xiaomi smartfóny sú často vôbec najpredávanejšie napríklad v populárnom čínskom e-shope JD.com.
Výrobca ale zároveň otvoril niekoľko desiatok, presnejšie 123, maloobchodných kamenných predajní po celej Číne. Xiaomi silne investuje do výskumu a vývoja.
Čínsky výrobca minulý rok požiadal o registráciu 7071 patentov, z ktorých mu bolo vyhovené v 2895 prípadoch. Asi polovica z 2895 patentov má medzinárodný charakter.
Málo? Spomenieme ešte Indiu. Xiaomi je značkou číslo 2. na zaľudnenom indickom trhu. Tržby v prvej polovici roka 2017 dosiahli v Indii nárast o 328 percent v kontraste s rovnakým obdobím minulého roka.
Žiaľ, stále nikto nehovorí o oficiálnej expanzii do Európy, ktorá by istotne potešila všetkých fanúšikov výrobcu na starom kontinente. Stále sa musíme spoliehať na predajcov tretích strán a cezhraničný obchod.
Vlastníte smartfón s logom Xiaomi? Ak áno, aký model a ako ste s ním spokojní? Váš názor uvítame v diskusii.