Spoločnosť Huawei sa rozhodla pozmeniť trhovú stratégiu. Čínsky gigant už neplánuje produkovať smartfóny z nízkych tried, ktoré zákazníkov lákali hlavne na cenu. Výraznejšie obmedzeným rozpočtom budú musieť vyhovieť iní výrobcovia.
Skôr, ako začnete na spoločnosť nadávať, že je namyslená a kašle na ekonomicky slabších zákazníkov, mali by ste poznať dôvody.
Huawei je TOP trojkou, čo sa svetových výrobcov smartfónov týka. Túto pozíciu si nevydobyl predajom lacných smartfónov. Skôr naopak. Vlajkové lode z P a Mate línie sú užívateľmi vyhľadávané.
Riaditeľ spoločnosti, Richard Yu, uviedol, že zisk z predaja lacných smartfónov je malý. Na to, aby ste na nich zarobili, ich musíte predať veľa. Veľmi veľa. Aká je konkurencia v tejto triede zariadení pripomínať snáď nemusíme.
Obchodný model je podľa výrobcu neudržateľný. Čas a prostriedky, ktoré výrobca venuje vývoju a produkcii lacných smartfónov, môže investovať do inžinierstva pre prémiové produkty s vyššou pridanou hodnotou.
Ako píše renomovaný Bloomberg, Huawei sa v budúcnosti s prémiovými modelmi zameria na trhy so zdravou ekonomikou. V centre pozornosti je Čína, Európa a napríklad Japonsko. Výrobca už skôr vyhlásil, že chce v produkcii smartfónov predbehnúť Apple.
Stratégia sa tak dala očakávať. Okrem toho, Huawei sa môže zbaviť nálepky čínskej firmy, ktorá vyrába lacné smartfóny. Hrať prvú ligu s výrobcami Samsung a Apple nie je jednoduché.
Honor
Nezabúdajme tiež na dcérsku spoločnosť Honor. Huawei pretvoril nevýrazný sub-brand na samostatnú a silnú značku, pod ktorou vychádzajú smartfóny v koncepcii „viac muziky za menej peňazí“.
Je teda zbytočné, aby smartfóny so zameraním na obmedzený rozpočet produkoval Huawei a zároveň aj Honor. Každopádne sme už teraz zvedaví na budúcoročné vlajkové lode s logom Huawei.
Hlavne, ak sa postavia zoči voči silnej konkurencii od Samsungu, Apple, ale aj Sony, LG či mnohých ďalších.