V posledných týždňoch a mesiacoch vo vodách sociálnych sietí nič nerezonuje tak, ako funkcia príbehov a jej rôzne odnože. Funkcionalitu spopularizoval Snapchat, od ktorého ju odpozerali konkurenti.
Príbehy nájdeme už aj na Facebooku, v appke Facebook Messenger a v neposlednom rade na Instagrame. Poslednej menovanej sociálnej sieti sa implementácia funkcie príbehov oplatila.
Predstavitelia Instagramu totižto oznámili, že funkciu príbehov používa každý deň 200 miliónov jedincov. Originál od Snapchatu pritom používa v úvodzovkách len 161 miliónov používateľov. Ide o tohtoročný údaj z marca.
Príbehy na Instagrame sú teda skutočne populárne. Hlavne, ak zoberieme do úvahy celkový počet používateľov sociálnej siete Instagram. Tých je 600 miliónov. Väčšina z nich tak príbehy skutočne používa.
Podstata
Ak ste ešte neprišli príbehom na chuť, ide o spôsob prezentácie a uverejňovania videí a fotografií v rôznych podobách, resp. formátoch. Pridať môžete text, emotikony poprípade nálepky, pričom zverejnený obsah zmizne do 24 hodín od publikovania.
Príbehy sa zároveň stali predlohou pre vtipné príspevky rôznych satirických online komunít, ktoré ich trefne parodujú. Pár ukážok môžete vidieť nižšie.
Najväčším problémom príbehov nie je ich samotná funkcionalita ale skôr fakt, že sa nedajú vypnúť. Nie každý ich používa a zbytočne zaberajú miesto v už beztak preplnenom používateľskom prostredí. Teda, hlavne čo sa Facebook Messenger aplikácie týka.