Úvod Sociálne siete Na sociálnej sieti Facebook je štvrtina populácie. Príjmy z reklamy narástli raketovým...

Na sociálnej sieti Facebook je štvrtina populácie. Príjmy z reklamy narástli raketovým tempom

1
facebook

Facebook poznáme ako sociálnu sieť, no ide zároveň aj o obrovskú spoločnosť, ktorá generuje nie zrovna najmenšie príjmy. Facebook v týchto dňoch vydal výročnú správu, ktorá je plná zaujímavých údajov.

Popularita sociálnej siete Facebook neustále stúpa a tento fakt je nevyvrátiteľný. Dokazujú to zverejnené čísla, po ktorých by túžila nejedna spoločnosť, sociálna sieť alebo vlastne ktokoľvek, kto vytvára obsah pre širšiu verejnosť.

Počet užívateľov, ktorí sa na Facebook prihlásia každý deň, vzrástol medziročne o 18 percent. Tých, ktorí pre prihlásenie používajú mobilné zariadenie je medziročne o 23 percent viac. Údaj o používateľoch, ktorí na Facebook prídu aspoň raz mesačne, je podobný. Analytici zaznamenali medziročný nárast o 17 percent. V prípade mobilných zariadení ide o nárast o 23 percent.

Sociálnu sieť Facebook tak používa približne štvrtina svetovej populácie, číslom 1,86 miliardy ľudí.

Reklama

Facebook žije z reklamy a nežije sa mu zle. Žiadny používateľ Facebooku sa jej prakticky nevyhne. V roku 2015 Facebook vykázal príjmy z reklamy na úrovni 17-tich miliárd dolárov. Rok 2016 bol však výrazne lepší. Tempo rastu bolo extrémne a Facebook zaznamenal 57-percentný nárast príjmov z reklám. Nejde o chybu a v čísle nechýba desatinná čiarka. Na kontách modrej sociálnej siete pribudlo približne ešte o desať miliárd dolárov viac, ako v roku 2015.

V poslednom mesiaci roka 2016 predstavovali príjmy z reklamy zobrazujúcej sa na mobilných zariadeniach 84 percent z celkového mesačného objemu príjmov z inzercie. Trend smartfónov a tabletov teda stále rapídne napreduje.

Facebook

Príjmy sú jedna vec, čistý zisk druhý. Facebook si medziročne polepšil o 177 percent. „Čistú ruku“ predstavuje suma 10 miliárd dolárov, čo je citeľné zlepšenie z 3,7 miliardového čistého zisku v roku 2015. Z úspechov sa neteší len Mark Zuckerberg, ale aj investori. Zisk z jednej vlastnenej akcie medziročne vzrástol o 177 percent.

Viac asi ani nie je čo dodať.