Vzhľadom na to, že Apple zatiaľ nezverejnil oficiálne finančné výsledky za prvý finančný kvartál 2017 (spraví tak budúci týždeň), svoju pozornosť musíme obrátiť na dáta pochádzajú z tretích strán.
Jedným indikátorom toho, ako sa novinke od Apple darilo je anketa spoločnosti Comsumer Intelligence Research Partners, skrátene CIRP.
Z 500 zákazníkov Apple, ktorí sa rozhodli kúpiť si iPhone, si model iPhone 7 zvolilo 40 percent opýtaných, zatiaľ čo 32 percent siahlo po drahšom iPhone 7 Plus. So 72 percentami sa tak dvojici iPhonov v rýchlosti prechodu na novší model podarilo poraziť iPhone 6s a 6s Plus.
Zaujímavým údajom je aj migrácia zákazníkov, ktorí doteraz používali Android zariadenie. Až 15 percent nových zákazníkov Apple si iPhone 7 alebo 7 Plus zvolili namiesto ich predchádzajúceho Androidu. V porovnaní s iPhone 6s a 6s Plus ide o 1 % nárast.
Po odčítaní všetkých „migračných“ čísel vidíme, že až 81 % majiteľov iPhone 7 a 7 Plus sú stáli zákazníci Apple, čo vôbec nie je zlé.
Anketa prebehla medzi 31. decembrom a 12. januárom.