Apple dnes nad ránom konečne zareagoval na problém, ktorý trápi stovky, ba až tisíce majiteľov modelu iPhone 6 Plus. Tak, ako sme spomenuli v samostatnom článku, modely iPhone 6 a 6 Plus trpia problémom, v ktorom sa im kazí displej, sú postihnuté tzv. „chorobou dotyku“ (touch disease, pozn. red.).
Prejavuje sa šedým pásikom na vrchu zariadenia, pričom telefón často nereaguje ani na dotyk. Na situáciu upozornil server The Next Web.
Na tento nedostatok sa začali ľudia sťažovať priamo na fóre podpory Apple produktov. „Tento problém je tak rozšírený, že mám pocit, že ním trpia takmer všetky kusy iPhone 6/6s+. Sú ako tikajúce bomby,“ vyjadril sa o problematike expert na opravu, Jason Villmer.
Možno by ste teda čakali, že tak veľký výrobca ako Apple na tak veľkú záležitosť zareaguje v prospech svojich zákazníkov. Nie tak celkom.
Zľava na opravu
Dnes totiž spoločnosť oznámila, že problém síce opraví, no bude to za poplatok. Apple bohužiaľ odmieta niesť zodpovednosť za poškodené kusy, a to aj napriek tomu, že doteraz ani odvtedy sa to na iných modeloch nevyskytlo. To ale nie je všetko. Aj napriek rovnakým príznakom na klasickej verzii iPhone 6 ich Apple nevidí. Tvrdí, že ich dáta ukazujú, že ide o problém prevažne na iPhone 6 Plus a preto dostanú zlacnený servis len majitelia väčšieho zo zariadení.
Čo je ale ešte horšie je cena takéhoto servisu. Apple si za odstránenie chyby vypýta stále slušných 149 dolárov, teda polovicu toho, čo by si vypýtal bežne. Podľa výrobcu veľkorysé gesto, podľa mnohých majiteľov nefér jednanie.
Na vine sú vraj zákazníci
Nakoniec, Apple obviňuje svojich zákazníkov a tvrdí, že takýto problém mohol vzniknúť jedine tým, že telefón spadol na tvrdý povrch alebo iným podobne zaťažujúcim spôsobom používania. Inými slovami, buď vám spadol alebo ste na dotykový displej vyvinuli príliš veľký tlak čím ste poškodili dôležité komponenty, aspoň podľa Apple.