Odborníci zo Strategy Analytics nám nedávno predostreli údaj o najpredávanejšom Android smartfóne a aktuálne tu máme ďalšiu zaujímavú štatistiku z husto obývanej Indie.
Správa hovorí, že v Indii v druhom štvrťroku 2016 bežalo 97 % všetkých smartfónov na operačnom systéme Android. V rovnakom období minulého roka to bolo pritom „len“ 90 % všetkých smartfónov.
Predaj iPhone smartfónov klesol v sledovanom období o priepastných 35 %, z 1,2 milióna kusov v Q2 2015 na 800 tisíc kusov v druhom štvrťroku 2016. Na indickom trhu tak majú iPhone zariadenia 2,4 % podiel. Indický trh so smartfónmi je tretí najväčší na svete, hneď po USA a Číne. Smartfónom vo všeobecnosti sa v Indii darí. Ich celkový predaj vzrástol o 19 %.
Pod prepad predaja iPhone smartfónov sa podpísali dva faktory. Prvým a podstatným je cenová politika Apple. Pre priemerného obyvateľa Indie je iPhone jednoducho príliš drahý. Druhým faktorom je slabá ochota miestnych operátorov dotovať dané smartfóny s logom Apple.
Ak by sme penetráciu Android zariadení v Indii rozobrali, spoločnosť Samsung zaznamenala trhový pokles z 29 % na 25,6 %. Darí sa ale čínskym výrobcom. Xiaomi, Lenovo, OPPO, Vivo, Huawei, Gionee a Le Eco zohrávajú na tomto trhu dôležitú úlohu. Celkový trhový podiel smartfónov z dielne čínskych výrobcov stúpol z 21 % na 27 %, čo nie je zanedbateľné.
Uvidíme, do akej miery budú na tento trend reagovať veľkí hráči, akými Apple a Samsung bezpochyby sú. Pri Samsungu by sme mohli očakávať mierne zníženie cien, no Apple týmto smerom zrejme nepôjde, keďže si dlhodobo udržuje status výhradne prémiového producenta smart zariadení.