
Je to rozprávková technológia, ktorá Facebooku pomohla zarobiť stovky miliónov dolárov. Čo je však prekvapujúce je to, že sociálna sieť začne sledovať aj neprihlásených používateľov. Vyplýva to z vyjadrenia spoločnosti. Facebook verí, že táto voľba pomôže ako používateľom, tak aj inzerentom priniesť krajšie, lepšie cielené reklamy.
Pre Facebook to však nie je nič zvláštne. Koniec koncov, rovnakú technológiu zbierania dát cez súbor cookies používa aj Google či ďalšie spoločnosti. Okrem toho, Facebook mal aj doteraz sledovať aj neprihlásených používateľov, hlavne cez tzv. sociálne rozšírenia, ako napríklad cez tlačidlo „Páči sa mi to.“ Konanie najväčšej sociálnej sieti nenechalo ľudí chladnými. Súdny spor v Belgicku vyústil v porážku Facebooku, spoločnosť sa však nakoniec odvolala a nakoniec to vyzerá tak, že vyhrá.
Ak sa vám správanie Facebooku nepáči, jednoducho ignorujte reklamy, ktoré vám ponúka.