Spoločnosť Facebook včera usporiadala výročnú vývojársku konferenciu známu pod názvom F8. Mark Zuckerberg na pódiu hovoril o úspechoch spoločnosti a jej službách, uviedol aktuálne novinky ale aj vízie do blízkej budúcnosti, pre nasledujúcich 10 rokov.

Na konferencii sme mohli vidieť mnoho viac či menej zaujímavých noviniek. Nižšie nájdete tie, ktoré sú priamo spojené so smartfónmi a aplikáciami, ktoré dennodenne používame a ktoré sa budú týkať Facebook služieb dostupných aj našom regióne.

Facebook Live je jeden z najnovších produktov sociálnej siete Facebook. Umožňuje nám vysielať živé video prenosy, prezentovať ich našim priateľom alebo aj iným sledujúcim priamo na sociálnej sieti Facebook. Popularita služby rastie explozívnym tempom, pod čo sa podpísali hlavne smartfóny. Tie sú dnes vybavené skvelými fotoaparátmi, ako na zadných tak predných stranách v prípade selfie. Prostredníctvom smartfónu tak môžeme streamovať video v reálnom čase takmer odkiaľkoľvek, kedykoľvek a v akejkoľvek situácii priamo na Facebook, v rámci služby Live.

live

Facebook túto službu ešte vylepší. V službe Live pribudne ponuka, prostredníctvom ktorej môžete nájsť živé prenosy ostatných ľudí, priateľov alebo aj celebrít. Rovnako tak môžete pre svoje živé vysielanie prilákať viac nových sledovateľov. Ide o podobný koncept, aký využíva Snapchat pri funkcii Discover. Facebook programovateľné rozhranie služby Live uvoľnil spoločnosti DJI, ktorá vyrába populárne lietajúce drony. Ide o prvého partnera služby Facebook Live. DJI integruje službu do svojich aplikácií a lietajúcich dronov, pričom výsledok vám je zrejme jasný. Majitelia dronov tohto výrobcu budú môcť streamovať živé Facebook Live video aj prostredníctvom nich, z vtáčej perspektívy.

phantom 4 still 6

Facebook Messenger používa snáď každý užívateľ sociálnej siete Facebook. Prostredníctvom tejto aplikácie sa každý deň odošle 20 miliárd správ. V prípade WhatsApp aplikácie je číslo ešte markantnejšie. 40 miliárd. Facebook Messenger otvára svoju platformu podnikom, resp. ich firemným vývojárom. Spoločnosti tak budú môcť so svojimi zákazníkmi komunikovať cez Facebook Messenger, čo môže byť veľmi prospešné. Zákaznícka odozva padne na úrodnejšiu pôdu a samotní zákazníci budú môcť riešiť svoje potreby priamo s predajcom rýchlejšie a efektívnejšie.

messenger

Wit.ai a Bot Engine sú platformy, na ktorých niektoré spoločnosti budujú tzv. „konverzačných robotov“. Tí sa učia z návykov zákazníkov a ich požiadaviek. To znamená, že ak si budete napríklad prostredníctvom Messenger aplikácie objednávať športovú obuv, konverzačný robot vám môže odporučiť iný model alebo vám odpovie na otázku o dostupných veľkostiach skladom. Písať si tak nebudete so živým človekom ale so softvérom. Samozrejme ide o veľmi ranú fázu vývoja a táto softvérová mechanika je umiestnená v kategórii dlhodobých integračných cieľov.

Bezpečnejšie prihlásenie zabezpečí Account Kit. Určite ste sa do mnohých webových služieb, nástrojov alebo aplikácií prihlasovali či registrovali pomocou svojho Facebook konta. Facebook po novom pridá aj prihlásenie prostredníctvom e-mailu alebo telefónneho čísla. Na základe týchto údajov vám príde SMS s potvrdzujúcim kódom, prostredníctvom ktorého sa do konkrétnej služby prihlásite. Rôzni vývojári služieb a aplikácií môžu teraz toto Account Kit rozšírenie integrovať do svojich produktov. Vo všeobecnosti je novinka podobná dvojfaktorovej autentifikácii od Apple.

Noviniek na konferencii F8 bolo neúrekom. Pokiaľ niektorá z nich začne dostávať reálne kontúry alebo sa bude priamo dotýkať Facebook služieb dostupných aj v našej krajine, určite sa im budeme venovať.