© digitaltrends.com

Instagram je bezpochyby jedna z najobľúbenejších sociálnych sietí. Pokiaľ si odmyslíme kačacie pery, bezpredmetné selfie a jedlo, nájdeme tam množstvo úžasných snímkov z celého sveta. Na svoje si prídu milovníci prírody, technológií, umenia, zvierat a podobne.

Sociálnu sieť Instagram vlastní gigant Facebook, ktorý je závislý od príjmov zo zobrazovanej reklamy. Reklamné príspevky postupne zaviedol aj na Instagrame. Dáta postupne ukázali, že vizuálne spracované reklamné kampane sú veľmi efektívne. V jednoduchosti, pokiaľ chcete mať na Instagrame efektívnu reklamu napríklad na nejaký produkt, v podstate vám stačí jeho veľmi pekná fotografia a krátky popis. Zvedavosť a oko diváka už urobí svoje.

Počas augusta roku 2015 reklama na Instagrame zaznamenala v globálnom meradle 50 miliónov zobrazení. V septembri toho istého roku to bolo už 100 miliónov a v decembri 2015 až poriadnych 650 miliónov zobrazení. Dáta vychádzajú z analýzy spoločnosti Brand Networks.

V budúcom roku reklamný tlak na používateľov sociálnej siete Instagram nepoľaví. Práve naopak. Očakáva sa, že v prvom štvrťroku 2016 reklamné príspevky prekonajú hranicu jednej miliardy zobrazení a trend naznačuje, že čísla zobrazení reklamných príspevkov budú rásť. Zaujímavosťou je, že väčšina reklamných príspevkov bola vo forme krátkeho videa a nie fotografie. Medzi hlavných inzerentov na Instagrame patria spoločnosti zaoberajúce sa módou, cestovým ruchom, nehnuteľnosťami, ale aj iným spotrebným tovarom.

insta_reklama

V blízkej budúcnosti tak medzi príspevkami od svojich priateľov a stránok, ktorých obsah sledujeme, uvidíme podstatne viac zobrazovanej reklamy. To môže logicky odradiť ľudí od  používania tejto sociálnej siete, poprípade si nájdu inú alternatívu.

[googleplay url=“https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android“]