Deň pred oficiálnym predstavením štvrtého hráča na slovenskom telekomunikačnom trhu poznáme nielen jeho názov, ale aj logo či cenník služieb. Exkluzívne informácie priniesol web MobilMania, ktorý sa odvoláva na získané dokumenty s podrobnými detailami o novom mobilnom operátorovi.
Nováčik má niesť názov Štvorka (4ka), čo už počas tohto týždňa prezrádzali reklamné billboardy po celom Slovensku, dátum pripravovaného mediálneho podujatia (4. október) alebo rezervovaná doména stvrty.sk, za ktorou stojí SWAN. Všetko teda zatiaľ sedí.
Ako je už jasné z viacerých detailov, vrátane pozvánky od Slovenskej pošty a dátového operátora SWAN, za vznikom 4ky budú stáť práve tieto dve spoločnosti. Keďže im však chýba nevyhnutná 2G infraštruktúra, národný roaming na telefónne hovory a SMSky im údajne poskytne Telekom. Na prevádzku mobilného internetu sa zase využije 4G sieť SWANu, ktoré má v tých dňoch pokrývať až 40% populácie Slovenska.
Čo sa týka cenníka za telekomunikačné služby 4ky, za jednu minútu hovoru v rámci štátov Európskej únie zákazník zaplatí rovné štyri centy, čo by malo platiť aj za 1 MB dát. V ponuke by taktiež mal byť 4 GB dátový balíček za bližšie nešpecifikovanú sumu. Predpokladá sa ale, že jeho cena nevystrelí nad vysoký cenník súčasnej konkurencie.
Na paušály môžeme momentálne zabudnúť; operátor spočiatku ponúkne iba predplatené SIM karty, čiže na takzvaný kredit (4, 8, 12, 16 EUR). Ten dobijeme buď na jednej z pobočiek pošty alebo prostredníctvom fyzického kupónu, píše mobilmania.sk.
Prenos čísla
Nový mobilný operátor rovnako ponúkne aj prenos čísiel od konkurencie. Zmenu budeme môcť zrealizovať buď cez osobný kontakt na pobočke alebo na webe nového operátora. Prenos by mal byť zrealizovaný najskôr do piatich dní od zadania požiadavky, pričom je dovtedy možné využívať nadobudnutú SIM kartu s dočasným číslom a aktívnymi službami.
Predaj služieb (SIM kariet s vlastným telefónnym číslom) má dostať na starosť viac ako 1,500 pobočiek Slovenskej pošty, kde bude taktiež príležitosť zaobstarať si odblokované smartfóny.
MobilMania ďalej spomína aj body, ktoré zákazník dostane za každý jeden nákup v Štvorke. Ich výška sa ale bude líšiť v závislosti od toho, koľko za daný produkt zaplatí. Získané body by mali byť pripisované na tzv. poštovú kartu zákazníka.