Len nedávno si výrobca HTC musel vypočuť spŕšku kritiky za to, že do aplikácie pre zobrazovanie noviniek a správ BlinkFeed začal umiestňovať reklamy, čo pochopiteľne pobúrilo majiteľov smartfónov tohto výrobcu.
Najnovšie sa podobný problém objavil aj na smartfónoch Samsungu, na ktorých sa užívateľom priamo v notifikačnej lište objavila reklama.
Pokiaľ sa vám zobrazuje reklama v bezplatnej aplikácií, ktorú si stiahnete z Google Play, je to akceptovateľné a aj tak sa vo väčšine prípadov dajú odstrániť prostredníctvom skromného „in-app“ nákupu. Ak však na vás vyskočí reklama z notifikačnej lišty smartfónu ako Galaxy S6 a pod., za ktorý ste zaplatili poriadnu sumu, naštve vás to.
Treba však podotknúť, že sa jedná iba o niekoľko málo prípadov, a to hlavne v Nemecku, no reklamy sa však objavili už aj u nás. Samsung teda zrejme testuje dosah reklamy a prípadnú odozvu na ňu, užívateľom sa to však nepáči a razantne takéto otravovanie odmietajú.
Konkurencia na trhu so smartfónmi je veľká a Samsung by mal robiť všetko pre to, aby si zákazníkov pri svojich relatívne drahých zariadeniach udržal a nevytváral prostredie, ktoré ich naopak od používania produktov odrádza.
Nakoniec, na účtoch Samsungu svieti určite množstvo „zelených“ čísel a nemyslíme si, že je výrobca odkázaný na zisk z takto agresívnej reklamy.