Modrá sociálna sieť začala s bojom proti tzv. ‚hoaxom‘. Cenzúra má zabezpečiť, že príspevky, ako odkazy na web stránky alebo statusy, ktoré poskytujú nepravdivé informácie, bude vidieť čo najmenší počeť ľudí.
O tom, či je daný príspevok klamstvom, rozhodnú samotní používatelia. Poslúži im na to tlačidlo pre označovanie nevhodného obsahu. Čím viac negatívnej odozvy pribudne, tým rýchlejšie zakročí Facebook.
„To znamená, že viditeľnosť príspevku s odkazom na článok, ktorý viacero ľudí nahlásilo ako hoax alebo vybralo zmazať, bude limitovaná v Novinkách. Táto aktualizácia sa týka príspevkov, vrátane odkazov, fotiek, videí alebo statusov.“
Dezinformácie Facebook označí výstražným textom. Ten umiestni priamo nad používateľmi vybraný obsah. Názorný príklad možno vidieť na obrázku nižšie.
V prípade satirických príspevkov by mala aktualizácia brať ohľad. „Z testovania sme zistili, že ľudia nemajú sklon hlásiť satirický obsah, pokiaľ ide o humor, alebo obsah, ktorý je čisto označený ako satira,“ uviedol softvérový inžinier Facebook-u na webe fb.com